Na trhu s nemovitostmi v Indii převažuje poptávka po hotových bytech

9. 11. 2018 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: IN - Indie
  • Datum zveřejnění: 09.11.2018

Situace na indickém trhu s nemovitostmi se vyvíjí zajímavým směrem. Vzhledem k tomu, že Indové preferují nákup již dokončených bytů, je v současné době hodně developerských projektů zastaveno. Lidé si hledají hlavně buď hotové byty, nebo byty, které budou dokončené v horizontu šesti měsíců, nejdéle pak jednoho roku, ukázala developerská studie.
Podle on-line průzkumu, který provedla agentura ANAROCK, okolo 49 procent respondentů preferuje hotové byty k okamžitému nastěhování, zatímco 35 procent lidí hledá nemovitosti, které budou uzpůsobilé k bydlení v době do šesti měsíců.
Jedenáct procent účastníků průzkumu uvedlo, že by preferovaly byty, které budou dokončeny do jednoho roku, a pět procent respondentů by investoval své peníze do začínajících projektů.
Průzkum byl proveden celkem v sedmi hlavních indických městech – hlavním městě Dillí, oblasti takzvané velké Mumbaje, Bangalore, Hydarabádu. Chennaji, Kalkatě a v Pune. Zúčastnilo se ho 2 621 respondentů. „Dokončené byty k okamžitému nastěhování se staly velkým sezónním hitem, protože kupující upřednostňují to, o čem se mohou přesvědčit na vlastní oči. Kromě toho, kupující preferují být ušetřeni rizik, která jsou spojena s novými developerskými projekty, jako jsou četná zpoždění ve výstavbě, možných bankrotů projektu a podobně“, uvádí se ve zprávě z průzkumu.
Trh s nemovitostmi, obzvláště ten v Dillí, byl vícekrát ovlivněn nedodržením termín nebo dokonce velkými zpožděními oproti plánovanému plánu výstavby projektů, a lidé tedy ztrácejí důvěru v tyto projekty. Kromě jiných, statisíce kupujících bytů v lokalitách Noida, Greater Noida a Gurugram čekají na byty, které staví developerské firmy Jaypee Group, Amrapali, Unitech a The 3C Company.
„Nákup nemovitosti je velmi závažným rozhodnutím a stupeň rozestavěnosti projektu ovlivňuje nepřímo rozpočty lidí. Na indickém realitním trhu sledujeme v poslední době význačný trend, že poptávka po nově developovaných projektech se prakticky zastavila, a to ve většině velkých měst napříč zemí“, uvedl též výsledek průzkumu.
Průzkum přinesl i další zjištění, a to třeba, že 51 procent kupujících investuje do koupě bytu za účelem jeho dalšího pronájmu, 39 procent preferuje investici do výše 4 milionů rupií, a 52 procent respondentů upřednostňuje bydlení typu 3 + 1 (dvě ložnice a obývák).
Až 81 procent dotázaných potenciálních kupců nemovitostí přiznalo, že indický realitní trh nicméně vykazuje zlepšení, pokud se týká transparentnosti, disciplíny a důvěryhodnosti projektů.
Agentura ANAROCK, jejímž majitelem je pan Anuj Puri, provedla průzkum s názvem 'Real Estate Consumer Outlook: H2 2018' pro to, aby pomohla pochopit realitnímu trhu nálady kupujících, to, jaké typy nemovitostí budou v blízké budoucnosti vyhledávat, a zda je nynější makroekonomické prostředí v Indii vhodné pro rozvoj realitního trhu a developerských projektů.

Zpracoval kolektiv pracovníků CzechTrade Mumbai.
S využitím zdroje: PTI India.

 

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: