Odpověď Kanady na Teslu je elektrická tříkolka za $15 500

15. 2. 2019 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: CA - Kanada
  • Datum zveřejnění: 14.02.2019

Jde o plně elektrické vozidlo stejně jako Tesla. Jeho cena se ale blíží té Fordu Fiesta. Je to jedno z nejpodivnějších vozidel, co jste kdy viděli – a možná redefinuje naši představu o osobním automobilu.
Tento model přichází ve chvíli, kdy se General Motors Co. připravuje uzavřít továrnu poblíž Toronta, která stála za zrodem kanadského automobilového průmyslu před více než sto lety. Realizace nového modelu probíhá na okraji Vancouveru.
Solo – vozidlo s jedním sedadlem od firmy Electra Meccanica Vehicles Corp. stojí $15 500. Do konce roku by mělo 5 000 exemplářů tohoto vozidla brázdit ulice Los Angeles s očekáváním dalších 70 000 kusů, které by měly být dodány v průběhu dvou let na západní pobřeží. Electra Meccanica má sice tržní hodnotu pouze $ 44 milionů, hodnota jejích přeobjednaných vozů však dosahuje $ 2,4 miliard.
Tato netradiční tříkolka by dokonce mohla znamenat záchranu pro torontský výrobní závod Oshawa vlastněný společností Electra Meccanica, který má letos ukončit výrobu, znamenající propuštění 3 000 jejích pracovníků.
„Toto téma bylo předmětem diskuzí,“ nechal se slyšet Jerry Kroll, CEO firmy Electra Meccanica, a dodal, že nedošlo k žádným finálním rozhodnutím. “Nic by mě neudělalo tak šťastným jako znovupřijetí všech těchto lidí s vozem navrženým a zkonstruovaným v Kanadě. “
Výrobci automobilů od Tesla Inc., po Nissan Motor Co. a Volkswagen AG se předhánějí ve vytvoření automobilu budoucnosti. Předvedli zatím čistější, tišší, ale zároveň dražší verze již existujících automobilů. Podle Bloomberg New Energy Finance je výnosnost výroby těchto automobilů nadále prchavá – mnoho výrobců pravděpodobně ztrácí na výrobě každého kusu, ale i tak nadále vozy vyrábí v honbě za získání budoucího podílu na trhu.
Electra Meccanica tvrdí, že její osobité přetvoření automobilu má za cíl redefinici celé této kategorie.
„Tato společnost vyrábí automobil, který si Elon Musk přeje, aby vytvořil sám,“ řekl Kroll v jiném rozhovoru pro Bloomberg Television. „Je skvělé vyrábět automobily za $45 000, $100 000, či $ 250 000. Ale pro masy? Vůz za $15 000 je přiměje k opuštění benzínu. To je kreativní řešení.“
Skoro 90 procent Američanů a Kanaďanů, kteří dojíždějí autem do práce každý den, jezdí v autě sami – vytváří tak potenciální trh 120 milionů lidí. DHL Worldwide Express a 7-Eleven, Inc. využívají Solo pro doručování. Hilton Worldwide Holdings Inc. poskytl Solo svým hostům na vyzkoušení v DoubleTree hotelu ve městě Victoria v provincii Britská Kolumbie. Společnosti nabízející sdílení vozidel jsou jasnou příležitostí – mohly by zdvojnásobit počet vozidel dostupných jelikož 25 vozidel Solo zabere pouze 10 standartních parkovacích míst.
Leoona Green (64 let) a její syn Matthew (41 let) jsou prvními zákazníky Sola a v tomto automobilu jezdí již dva roky po Vancouveru. Parkují ho na chodníku před lahůdkářstvím, které vlastní pro rozvoz cateringu, a již si objednali druhý vůz, aby se o první vůz nepřetahovali.
Jaké podává tříkolka výkony? Zrychlí z nuly na 97 kilometrů za hodinu za osm sekund, podobně jako Porsche Cayenne. Nabije se za tři hodiny, má dojezdovou vzdálenost 100 mílí (cca 161 km) a dosahuje maximální rychlosti 82 mílí za hodinu (cca 132 km za hodinu). Je pozoruhodné, že Solo pojme obsah plně naloženého nákupního vozíku v předním a zadním zavazadlovém prostoru.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Calgary
Zdroj: Bloomberg

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: