Online nakupování v Koreji vzrostlo o více než 100 % za 3 roky

Rychlý růst transakcí a nakupování online jsou podpořeny systematickými službami v dodávání zásilek, které jsou doručovány spotřebitelům po celé zemi během jednoho až tří dnů. Téměř každý typ výrobku – od pitné vody, přes potraviny a kosmetiku až po oděvy, domácí spotřebiče a nábytek – je k dispozici na internetových nákupních portálech. V posledních letech bylo zjištěno, že rostoucí podíl spotřebitelů nakupuje zboží nabízené obchodními domy a velkými diskontními řetězci prostřednictvím internetu.


  • Země: KR – Korejská republika
  • Datum zveřejnění: 26.05.2019

Před třemi lety, v březnu 2016, souhrnný měsíční obrat maloobchodníků provozujících online nákupní centra činil podle statistiky Koreji 5,2 bilionu wonů (tj. 4,3 miliardy dolarů) a neustále roste. Na 7,7 bilionu wonů v březnu 2017, 9,4 bilionu wonů v březnu 2018, a historicky nejvyšší 11,1 bilionu wonů v březnu 2019. Měsíční nárůst dosáhl 113,4 % během pouhých třech letech.

Podle typu prodeje dosáhly tržby on-line pouze nákupních center 7,50 bilionů wonů, zatímco v obchodech provozující offline i online bylo v březnu dosaženo 3,68 bilionů wonů. Data naznačují, že se procentuální podíl nákupů pomocí smartphonu dále rostl. Podíl mobilních nákupů na celkovém internetovém prodeji se v průběhu tříletého období zvýšil z 51,9 % na 62,5 %. Měsíční obrat překročil hranici 10 bilionů poprvé v říjnu 2018 poté, co v listopadu 2017 získal 8 bilionů wonů.

V loňském roce se v žebříčku v žebříčku online nakupování s 13,8 procenty umístily produkty cestovního ruchu a dopravy, následovalo oblečení 11,2 %, elektronické zboží 10,4 %, potraviny 9,1 %, kosmetika 8,5 % a zboží denní spotřeby 7,9 %.

Odborníci předpovídají, že v roce 2019 přesáhnou transakce 130 bilionů wonů, což je další pokrok ze 111,8 bilionů wonů v roce 2018. Generální ředitel pro statistiku Korea uvedl, že údaje ukazují měnící se trendy ve spotřebě, jako je diverzifikace maloobchodních služeb v oblasti potravin.

V poslední době roste popularita místních specialit, včetně čerstvých zemědělských produktů z venkovských oblastí. „Místní zemědělci z devíti provincií dodávají spotřebitelům sójovou omáčku, marinované kraby, listovou hořčici, kimchi, makaróny a makgeolli (alkoholické nápoje z vařené rýže),“ řekl úředník ministerstva zemědělství, potravinářství a venkova. Další lidé z měst jsou přitahováni domácími a lokálními potravinami nebo alkoholickými produkty z mikropodniků ve venkovských oblastech na základě přímých online obchodů. Trend spotřeby je pozitivní z hlediska zvýšení příjmové úrovně zemědělských, lesnických a rybářských domácností.

Zasvěcenci říkají, že v roce 2018 je pozoruhodným bodem, kdy rostoucí počet lidí ve věku nad 60 let se stávají zákazníkem online prodejců. „Senioři jsou hlavními odběrateli zboží s vysokými cenami. Kupují produkty, jako jsou luxusní módní doplňky, pohovky a high-end klimatizační jednotky nebo televizory, “řekl analytik maloobchodu v Yeouido, Soul.

Zdroj: Korea Herald
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Soulu

Souborové přílohy

• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme