Poradna: Jak rozjet agenturu na poskytování marketingových služeb?

Máme v plánu založit si malou agenturu na poskytování marketingových služeb. Jak firmu rozjet?
Petr H., Praha



Můžete mít sebelepší propozici, produkty či služby, ale když se nedostanete ke správným lidem, pravděpodobně se vám nepodaří prodat se. Podnikání je o tom být schopen vyřešit problém konkrétních lidí. Nikoli najít řešení a doufat, že čas od času natrefíte na někoho, kdo si myslí, že mu to pomůže. Proto naprosto vědomě budujte a udržujte vztahovou síť se zajímavými lidmi. Je to časově i energeticky velmi náročná práce, která je ale pro váš byznys nezbytná. A držte se jednoho základního pravidla: čas s vámi musí druhou stranu vždy obohatit.

I když budete mít vybudovánu kvalitní síť kontaktů, ale vaše práce nebude generovat žádnou přidanou hodnotu, byznys dlouhodobě neudržíte. Neúspěch je bohužel přirozenou součástí podnikání. Proto je důležité, abyste přinesli něco, co klienta posune dál. Třeba si jen uvědomí, že má žebřík opřený o špatnou stěnu, nebo mu pomůžete s rozvojem jeho lidí. Zkrátka po uzavření projektu musí mít pocit, že jste mu reálně pomohli, ne jen že se „něco dodalo“.

Cashlow je základ. Pokud nejste schopni uřídit peníze na vašem firemním účtu, tak buďte raději ještě nějakou dobu zaměstnáni a učte se.

I firma o pár lidech potřebuje kvalitní řízení procesů. Možná se ptáte proč. Neděláte to pro teď, ale abyste byli připraveni na budoucnost. U nás tomu říkáme „broušení seker“. Když jsme byli s kolegou dva, rozhodli jsme se pořídit CRM Raynet. Proč? Zaprvé jsme chtěli ukládat důležité informace na jedno místo, za druhé jsme si v praxi vyladili proces, ze kterého nyní těží ostatní lidé v týmu. Na jedno kliknutí mají k dispozici relevantní informace a kontext. Informovanost uvnitř firmy je klíčová. Proto posíláme každý týden interní newsletter, aby nikomu nic neuniklo. Z pracovních nástrojů mohu doporučit slack, Google Drive, Harvest nebo Wunderlist.

Už od začátku se soustřeďte na výstavbu firemní kultury, ve které se lidé nebojí dělat chyby a riskovat. Co se nepovede, to si zdokumentujte a je pravděpodobné, že stejnou chybu už neuděláte. Udržujte pravidelné strategické porady, kde se cíleně odstiňujte od běžné operativy, a přemýšlejte o budoucnosti, zda jdete správným směrem.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Michal Kardaš, Outboxers.

• Oblasti podnikání: Marketing, média a PR | Služby

Doporučujeme