Poradna: Text oznámení na EET cedulkách a na webových stránkách

Stejný text jako na EET cedulkách s oznámeními, která vždy začínají slovy: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku…“ a jež by měly být v provozovnách na dobře viditelném místě, musí být skutečně umístěn i na webových stránkách firem. A to i v případě, kdy web neslouží k prodeji. Stačí, aby se na něm prezentovaly zboží nebo služby.

Některá nařízení zákona o EET si jinak vykládají provozovatelé podniků a jinak kontrolní orgány. Oznámení o EET vylepila většina hostinských. Musí být stejný text umístěn i na jejich webových stránkách? Petr Z., Praha



Podobu a aplikaci „EET cedulek“ konkrétně upravuje § 25 zákona o evidenci tržeb, tedy ten, který zároveň definuje přesné znění textu. Metodika k výkladu zákona pak paragraf upřesňuje. Informační povinnost podle ní dopadá také na poplatníka, který nabízí zboží nebo služby na internetových stránkách.

Z užité formulace tedy vyplývá, že se podmínka neomezuje pouze na weby, kde dochází k prodeji. Poplatník splní uvedenou povinnost umístěním textu na libovolném místě dostatečně viditelném pro každého návštěvníka internetových stránek.

Vzhledem k tomu, že velká řada klientů o nařízení neví, je dobré jim tuto skutečnost připomenout. Podle našich informací je některými kontrolory umístění textu na webu skutečně vyžadováno, jakkoli je to v případě běžných webových prezentací hospod, restaurací a kaváren nelogické.

Doporučujeme text umístit do patičky homepage, přijatelná by podle našich informací měla být i varianta zkrácené informace s následným proklikem na plné znění textu.

Ministerstvo financí bychom ale rádi požádali, aby sjednotilo kontrolní pokyny pro Finanční správu a Celní správu a chybějící text nebyl penalizován v případě, kdy chybí na stránkách, které mají pouze prezentační charakter, a nerealizuje se přes ně žádná z forem prodeje. Ještě připomínám, že za nedodržení tohoto nařízení hrozí podnikatelům podle zákona pokuta až do 50 000 korun.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.

Doporučujeme