Povinný odpočinek i výše mzdy. Aplikace české firmy pomůže kamionům při cestách do zahraničí

1. 3. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Dopravci se i na jednotném evropském trhu potýkají s roztříštěností předpisů a pravidel. Systém od tuzemského výrobce poskytuje profesionálním řidičům důležité informace, bez kterých by mohli riskovat vysoké pokuty.

I když státní hranice mezi většinou zemí Evropské unie, které jsou součástí schengenského prostoru, padly již před mnoha lety, legislativní hranice tvořené spletí odlišných pravidel a nařízení v jednotlivých státech trvají dál.

Pociťují to především řidiči kamionů, kteří během jedné cesty musejí projíždět i přes několik evropských zemí. Právě pro ně je určená aplikace bluTacho od české společnosti DC Nest. Řidičům nabízí řadu praktických funkcí, od výpočtu minimální mzdy v závislosti na tom, kterou zemí právě projíždějí, přes efektivní zpracování dat z tachografů a ukládání dokumentů na jednom místě až po informace o místní legislativě, právní servis a 24hodinovou pomoc.

Úředník místo řidiče

Aplikace blueTacho. Foto: blueTacho„Profesionální řidiče školíme déle než 10 let a troufám si říct, že nikdo nezná jejich potřeby a problémy lépe než my. Administrativní zátěž a byrokratické procesy bohužel z řidičů nákladních vozů nad 3,5 tuny dělají spíše úředníky. Chceme jim v této oblasti prostřednictvím bluTacho pomoci a umožnit jim plně se soustředit na řízení, odpočinek a efektivní správu,“ říká šéf společnosti DC Nest Jozef Lištiak.

V současné době má už firma domluvenou exkluzivní spolupráci s Volvo Trucks a chystá expanzi na několik startovních trhů. Cílem je získat do dvou let stovky tisíc uživatelů po celé Evropě.

Tuzemští dopravci potvrzují, že orientovat se v předpisech různých zemí je pro řidiče i dopravní firmy velmi obtížné. „Administrativa se sledováním mezd je pro dopravce skutečně velice náročná. Nejenže v každé zemi je tato mzda jinak stanovena, ale například v Rakousku je jen v dopravě a logistice na padesát různých mzdových pásem, které se odvíjejí od přesného druhu práce, délky praxe a dalších ukazatelů. Navíc zde výšku mezd neurčuje zákon, ale kolektivní vyjednávání,“ upozorňuje Martin Felix, mluvčí sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia.

Stále v pohybu

Zároveň podle něj platí, že minimální mzda se neustále vyvíjí, navíc v každé zemi jinak a změny probíhají k jinému datu. „Rozdíly ve vývoji mezd se snižují, byť určitě ne všude stejně. Například v České republice mzdy řidičů za poslední dva roky výrazně vzrostly. Nicméně ochranářská opatření jsou bohužel v Evropě realitou a neskončí u minimálních mezd. Vše také závisí na jednání o Silničním balíčku, který má momentálně na stole Evropský parlament,“ doplňuje Martin Felix.

Česká aplikace pro řidiče kamionů je plně kompatibilní s operačními systémy Android i iOS a funguje v pěti jazykových mutacích. Vedle detailních informací o legislativních předpisech a státních svátcích 13 zemí poskytuje desítky různých funkcionalit. Například pozná, kdy řidič překročí hranice. Systém pak z nahraných údajů zpracuje podklad pro výpočet mzdy v ČR a minimální mzdy v EU.

Dále nabízí interaktivní manuály a instruktážní videa, jak správně nastavit tachograf. Poradí, jak správně a bezpečně zajistit náklad, umí pracovat s kartou řidiče a zjednodušuje firmám klíčovou administrativu.

Několik dní po spuštění výrobce evidoval stovky stažení. „Máme v plánu proniknout s bluTacho do celé Evropy. Aktuálně se budeme soustředit především na Českou republiku, Slovensko, Německo, Polsko a severské země,“ dodává Jozef Lištiak. Právě do Skandinávie by měla aplikaci pomáhat proniknout zmíněná spolupráce s Volvo Trucks.

Inovace vznikla za rok

Aplikace blueTacho. Foto: blueTacho„Poprvé jsme si aplikaci vyzkoušeli před dvěma měsíci a okamžitě nás zaujala. S podobně komplexním řešením jsme se nikdy předtím nesetkali, proto jsme DC NEST nechali představit bluTacho kolegům v Göteborgu,“ popisuje cestu z pražského Karlína až do centrály Volvo Trucks Vladimír Myslík, hlavní manažer školitelů Volvo Group Czech Republic. „Více než 20 kolegů si ji obratem nainstalovalo, otestovalo a začali jsme řešit, jak ji dostat do podvědomí našich zákazníků v Evropě,“ doplňuje.

Vývoj aplikace trval déle než 12 měsíců a podílel se na něm tým šesti lidí. Investora celého projektu, Davida Pátka ze společnosti Neeco Group, do jehož skupiny DC Nest patří, stála řádově miliony korun.

„Podporuji pouze projekty, kterým sám věřím, vidím v nich přínos a širší využití. BluTacho všechno z toho splňovalo. Kolegové odvedli skvělou práci, aplikace je na světě, řidiči si ji stahují a Volvo Trucks nám dalo důvěru, které si vážíme,“ říká David Pátek. „Teď před námi leží výzva v podobě evropského trhu, kam potřebujeme a chceme aplikaci rozšířit. Bavíme se o stovkách tisíc možných klientů, pro které je bluTacho určené, a rádi bychom viděli aplikaci v telefonech každého řidiče,“ popisuje na závěr ambiciózní plány David Pátek.

Program bluTacho není první tuzemskou aplikací pro kamionovou dopravu s mezinárodními ambicemi. Český startup Shipvio před časem představil unikátní systém, který dokáže najít nejvýhodnější přepravu pro? každý náklad mezi tisíci volných nákladních vozidel na evropských silnicích. Zároveň tím snižuje neobsazenost kamionů. 

Dalibor Dostál

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek