Prezentace České republiky na největším japonském veletrhu cestovního ruchu

26. 9. 2018 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Prezentace České republiky na největším japonském veletrhu cestovního ruchu Na výstavišti Tokyo Big Sight se ve dnech 20.–23. 9. 2018 uskutečnil další ročník mezinárodního veletrhu cestovního ruchu Tourism Expo Japan 2018. Veletrh se skládal ze dvou dnů určených odborné veřejnosti, v jejichž rámci proběhly odborné semináře, B2B jednání a prezentace pro média, a z víkendových dvou dnů plně věnovaných prezentacím pro širokou veřejnost a zpestřených bohatým doprovodným programem.

Česká republika se na veletrhu prezentovala expozicí na ploše 27 m², zorganizované tokijskou kanceláří agentury CzechTourism za podpory Velvyslanectví ČR v Tokiu a finanční podpory v rámci Projektů ekonomické diplomacie. Po skončení tohoto veletrhu absolvují čeští účastníci v doprovodu pracovníků CzechTourism Japan ještě B2B roadshow po několika japonských městech, ukončenou prezentací v prostorách Velvyslanectví ČR v Tokiu. Tato roadshow zahrnuje prezentační akce, semináře a návštěvy vybraných potenciálních japonských klientů.

Veletrhu Tourism Expo Japan 2018 se v rámci českého stánku zúčastnily následující partnerské organizace: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, město Brno, Letiště Praha, firmy Prague Boats, EasternEuropeTour a také firma P&M Ltd., japonský dovozce moravských vín (Znovín Znojmo, Vinařství Ludwig, Vinařství Lacina), českého piva (Pivovar Žatec), dřevěných loutek, hraček a dárkového zboží. Vystavovatele přišel na stánek podpořit také velvyslanec ČR v Japonsku, pan Tomáš Dub.

Hudební oživení české expozice folklórní hudbou, včetně půlhodinového nedělního koncertu na jednom z hlavních veletržních pódií, pak obstarali tradiční účastníci této akce, členové cimbálové muziky Strážničan. Vedle intenzivní prezentace turistických zajímavostí České republiky a workshopů moravského lidového výtvarného umění zde byl zároveň hojně propagován nadcházející 3. ročník tradičního Českého festivalu v Tokiu.

Účast na prezentačních akcích cestovního ruchu v Japonsku má dle našeho názoru velkou opodstatněnost, neboť Japonsko dlouhodobě patří ke klíčovým asijským trhům z pohledu české incomingové turistiky. Japonská klientela představuje v naprosté většině příslušníky střední a vyšší příjmové skupiny, kteří většinou cestují do zahraničí na delší zájezdy a neváhají si za kvalitu připlatit. Japonský turista je tudíž celosvětové žádaným „zbožím“, o které se každoročně přijíždí na různé turisticky orientované akce po celém Japonsku ucházet dodavatelé a vystavovatelé z celého světa.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tokiu (Japonsko). Autor: Stanislav Beneš, obchodně-ekonomický rada.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek