První Dny českého piva v Kazachstánu vyvolaly velký ohlas na sociálních sítích

15. 11. 2018 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Ve dnech 24. října až 4. listopadu 2018 se v Astaně a Almaty uskutečnily první Dny českého piva v Kazachstánu. Akce byla organizovaná Velvyslanectvím ČR v Astaně v rámci oslav 100 let Československa jako marketingová aktivita na podporu ekonomické diplomacie a vyvolala plno pozitivních reakcí v médiích, na sociálních sítích a obecně mezi milovníky piva v Kazachstánu.

Není všechno pivo české, co se za něj vydává. S touto základní myšlenkou a sloganem „Piji pouze originální české pivo“ vyrazilo Velvyslanectví ČR v Astaně do boje s „českými pivními padělky“ v Kazachstánu a dalšími značkami piva, které pouze parazitují na reputaci pravého českého piva chráněného zeměpisným označením EU.

Akce Dny českého piva, která se v Kazachstánu konala poprvé, se zaměřila na prezentaci dovozních značek originálního českého piva, a to Budějovického Budvaru, Plzeňského Prazdroje a Velkopopovického Kozla (světlé, tmavé, řezané). Dny českého piva byly organizovány jako marketingová aktivita Ministerstva zahraničních věcí ČR na podporu ekonomické diplomacie s financováním ze zdrojů Ministerstva zemědělství ČR. Jednalo se o jednu z řady aktivit v Kazachstánu uskutečněných v rámci oslav stoletého výročí republiky.

Průběh Dní českého piva byl rozdělen do dvou částí. Akce byla oficiálně zahájena v obou velkých kazašských městech (24. října v Astaně v Music Pub The Bus a 25. října v Almaty v české restauraci Kolkovna) velvyslankyní ČR v Kazachstánu Eliškou Žigovou, příp. jejím zástupcem Ladislavem Steinhübelem a jako hlavní host večera vystoupil český expert na vaření piva, sládek Miloš Hrabák z kutnohorského pivovaru.

Zahájení bylo v obou městech spojeno s degustací typické české kuchyně. Zahajovacího večera se zúčastnilo několik desítek známých bloggerů a novinářů a dalších významných osobností, což v obou městech nastartovalo kampaň na obeznámení veřejnosti s problémem nákupu napodobenin, které v mnoha případech nedosahující českého standardu. Dny následně pokračovaly akcí 1 + 1 pivo zdarma pro návštěvníky zmíněných restaurací. Celkově se v průběhu akce vypilo přes 2 000 litrů českého originálu.

Dny českého piva zaznamenaly obrovský úspěch na internetu, především sociálních sítích, a mezi kazašskými pivaři obecně. Důležitější je skutečnost, že se podařilo předat velké části Kazachů myšlenku o nezaměnitelnosti českého originálu. Svědčí o tom facebooková citace z příspěvku jednoho z přítomných bloggerů:

„Věděli jste, že ne všechny značky piva, které my tradičně pokládáme za české, doopravdy takové nejsou? O tom vyprávěli v průběhu speciální degustace organizované Velvyslanectvím ČR v Kazachstánu. V Česku jsou velice znepokojeni skutečností, že některé značky, které nemají nic společného s technologiemi vaření jantarového nápoje této země, se představují jako české pivo. Před hosty akce vystoupil pozvaný expert z ČR, který vyprávěl mnoho zajímavých informací o slavném nápoji, majícím více než tisíciletou historii. Kromě opravdového českého piva, vyrobeného v Českých Budějovicích, hosté večera měli možnost vychutnat si vybranou českou kuchyni. Takže, vážení milovníci tohoto jantarového nápoje, pokud si budete chtít dopřát pravé české pivo, přesvědčte se nejdřív, že je vyrobeno skutečně v této zemi.“

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Astaně (Kazachstán). Autoři: Olga Kalinová a Luboš Joza, ekonomičtí diplomati.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek