Q-TON 3.0 zná vítěze. 50 tisíc korun si odnesl tým s platformou pro tvorbu interaktivních příběhů

1. 11. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Vývojářská společnost Qest, expert na smart homes, smart cities a partner startupového inkubátoru UP21, o víkendu 19. - 21. října uspořádala společně s vývojářským studiem eMan už třetí ročník hackatonu na téma smart cities.

Hlavním tématem Q-TONu 3.0, kterého se zúčastnilo na 25 soutěžících rozdělených do 6 týmů, byla chytrá řešení ve městech. Vítězný tým endless.fun přišel s aplikací, která svým uživatelům umožní procházet městem na bázi geolokační hry, poznat přitom daná místa včetně jejich historie a vytvářet interaktivní příběhy. Vítězný nápad si odnesl 50 tisíc korun.

Druhý v pořadí se umístil tým Obchodníci s Maté, který porotu zaujal videem a projektem zaměřeným na pomoc lidem bez domova. Porotce zaujal i projekt týmu Neveem, který během víkendu stavěl město z Lega, jež v sobě kombinovalo prvky chytrých řešení a mělo edukační záměry. Prezentacím celkově přihlíželo na 60 diváků.

Q-TON 3.0 si dal za cíl propojit vývojáře, programátory, grafiky, celé firmy i jiné zájemce, kteří mají chuť změnit svět a zjednodušit život ve městech prostřednictvím tzv. smart solutions. „Jako významný přínos hackatonu jsme už od začátku vnímali možnost propojení partnerů Q-TONu a soutěžících týmů za účelem jednání o další spolupráci. I proto byla součástí programu neformální networkingová večeře, na které měli účastníci soutěže možnost probrat své vize s potenciálními investory. Některé projekty s sebou nesly významný business potenciál, který, jak věříme, se díky propojení s partnery podaří naplnit,” řekl Radek Alenka, CSO a zakladatel Qestu.

„Třetí ročník Q-TONu, ve kterém jsme byli poprvé spoluorganizátorem, pro nás představoval velmi zajímavou zkušenost. Hodně jsme se toho během přípravy akce naučili a bylo super se potkat s jednotlivými partnery i účastníky. V budoucnu bychom byli rádi, kdyby akce přitáhla víc zkušených vývojářů. Představuje totiž ideální platformu, na které můžou využít své zkušenosti k založení startupu a tak se realizovat ve vlastních projektech. Minimálně dvěma letošním týmům totiž podle mě už může takový startup vzniknout.  Za sebe bych chtěl ještě jednou poděkovat všem, kteří během víkendu hackovali, stejně jako lidem, kteří se podíleli na přípravách akce,” dodal Jiří Pech, CTO firmy eMan.

„Soutěžícím jsme nabídli novinku v podobě development kitu pro úzkopásmový internet věcí Narrow Band-IoT. Následně při řešení zadaných úkolů si sami vyzkoušeli a ověřili, že naše síť NB-IoT je natolik univerzální, že je možné ji použít v podstatě v jakékoli oblasti,“ doplnil Ladislav Reday, IoT Solution Architect z Vodafonu. 

Výhra 50 tisíc a unikátní systém hodnocení

Kromě zmiňovaných 50 tisíc korun byly ve hře licence na využití nástroje IntelliJ IDEA, které věnovala společnost JetBrains. Další ceny poskytla také společnost UP21. Hodnocení týmů probíhalo prostřednictvím unikátního systému D21, který funguje na bázi dvou pozitivních a jednoho záporného hlasu. Porota hodnotila zejména tři aspekty: inovativnost, technické řešení a business potenciál.

V odborné porotě složené z řad partnerů a organizátorů hackatonu zasedli za organizátory Martin Koperniech (Qest) a Jiří Pech (eMan), dále pak František Vašek (innogy), Ondřej Kašpárek (PrusaLab), Martin Vápeník (UP21), Ladislav Reday (Vodafone), Jana Šmotková (ESA BIC Prague) a starosta Milan Kazda (obec Kněžice).

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek