Stabilizuje se důvěra kolumbijských spotřebitelů

30. 9. 2018 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: CO - Kolumbie
  • Datum zveřejnění: 30.09.2018

Dle studie Consumer Insights, kterou provedla společnost Kantar Worldpanel v některých částech země, vychází najevo, že za posledních šest měsíců došlo ke stabilizaci objemu nákupů do spotřebního koše. Tyto výsledky vykazovaly především departamenty Bogotá DC, Atlantik, Pacifik a střed země. Ke snížení objemu naopak došlo v Medellínu a na východě Kolumbie.
"Trend, který zaznamenáváme již několik let se výrazně projevil v první polovině roku 2018. Kolumbijský spotřebitel již nechodí nakupovat tak často jako dřív. Do jeho chování se začíná čím dál tím víc projevovat jakési strategické myšlení a efektivita s cílem ušetřit. Spotřebitel začal své nákupy plánovat, do obchodu chodí průměrně 1x týdně a nakoupí více produktů při jediné návštěvě,” říká Miguel de la Torre z Kantar Worldpanel. Dodává také, že díky této změně v chování vzrostly výdaje spotřebitele průměrně o 2 %. Meziroční srovnání za stejné období ukazuje nárůst o 8 %. De la Torre také poznamenal, že důvodem stabilizace je také postupné obnovování minimarketů ve městech. Jako třetí příčinu stability De la Torre označil obnovení důvěry kupujího a jeho chuť utrácet více, především za výrobky osobní péče.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: portafolio.co

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: