Startup chce změnit označování lokací. Sází na něj Daimler i DB Schenker

18. 10. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Klasické adresy možná brzy budou přežitkem. Ambici provést revoluci v označování lokací má technologický startup What3words.

What3words, ilustrační foto. Zdroj: What3wordsCelý svět rozdělil na čtverce o rozměru tři krát tři metry a každému přiřkl unikátní název skládající se ze tří slov. Pro jeho nápad už se nadchly velké světové značky, naposledy logistická firma DB Schenker, která jej zařadila do svého doručovacího systému.

Chcete se dostat v Praze do Národního muzea? Stačí zadat „vysadit.natolik.studit“. Na první pohled nesmyslná a zbytečná náhražka adresy může mít praktické využití. Tvůrci aplikace What3words totiž celý svět rozdělili na 57 bilionů čtverců o rozměru tři krát tři metry a každému takovému místu přidělili skrze algoritmus unikátní tříslovný název. Najít Národní muzeum je sice snadné, když si však chcete dát schůzku někde na venkově u rybníka, už nebudete muset složitě vysvětlovat trasu.

„Chceme, aby se What3world dostal na vizitky, na budovy, do průvodců a také do navigací,“ přiblížil ambice startupu jeho marketingový šéf Giles Rhys Jones webu Deustche Welle. „Tradiční systém adres nemusí pokrývat místo, kam se chcete dostat. A i když ano, tak nemusí být přesný,“ upozorňuje. Týkat se to může třeba míst v méně rozvinutých částech světa, která ani žádnou adresu nemají.

Nápadu začínají věřit i velké byznysové značky. Německá automobilka Daimler do startupu investovala a letos oznámila, že tříslovnou navigaci zavede do roku 2020 do všech svých aut. Minulý týden se k ní přidala i logistická firma DB Schenker, která působí ve více než 130 zemích na světě. Aplikaci What3words zařadila do svého doručovacího systému, a její zákazníci tak nově místo adresy mohou zadávat tři slova. What3words může brzy výrazně usnadnit i dodávání za pomocí dronů.

„Velké sklady často obkroužíte třikrát, než najdete správné místo,“ přibližuje nevýhody klasického systému adres Erik Wirsing, viceprezident DB Schenker pro inovace. Přesná lokace přes What3words podle něj ušetří čas i peníze. „Čím přesnější je místo určené pro dodání, tím je celý proces efektivnější a více se stihne,“ pochvaluje si.

Startup What3words, který vznikl v roce 2013, už za sebou má více úspěchů. Přijaly jej například poštovní společnosti v Mongolsku, Nigérii, Pobřeží slonoviny a dalších pěti států. Využívá jej také záchranná služba v Jižní Africe. Dokazuje to, že aplikace může být užitečná i v případě nouze. Když si například člověk zlomí uprostřed lesa nohu, bude pro něj mnohem snazší přivolat si pomoc na konkrétní místo.

Startup vydělává peníze poskytováním své aplikace, některým charitativním a humanitárním organizacím ji však poskytuje zadarmo. Za pět let své existence ještě ani jednou neskončil v zisku. K tomu by ho mohla posunout právě spolupráce s velkými firmami, jako jsou Daimler a DB Schenker.

Převzato z webu Euro.cz. Autor: Adam Štěpánek, foto: What3words.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek