Stažené rolety obchodů v Británii. Jak dlouho?

29. 10. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Téměř dvanáct procent obchodů v roce 2019 ve Velké Británii osiřelo. Důvodem jsou rozvoj nakupování na internetu, či obavy z budoucího ekonomického vývoje (mimo jiné kvůli brexitu).

Na hlavních třídách, nákupních centrech a outletech na ostrovech se objevuje stále více „shopů“ se staženými roletami. V první polovině letošního roku to bylo rekordních téměř 12 procent podle společnosti Local Data (LDC), která sesbírala údaje z tří tisíc obchodních center.

Skončilo více než 25 700 prodejen, což je nejvyšší úroveň od roku 2010, kdy LDC začala situaci na trhu mapovat. Na druhé straně ale 22 115 nových vzniklo.

Největší řetězce si naordinovaly odtučňovací kúru; oproti stavu před rokem uzavřely 3508 provozoven. Jedná se například o Toys R Us, Poundworld and Maplin, New Look, Carpetright a Mothercare procházející restrukturalizací.

Jak píše list The Guardian, zákazníci dnes upřednostňují nakupování po internetu, druhým důvodem jejich současné zdrženlivosti jsou pak obavy z budoucího ekonomického vývoje.

Svěží vítr

Malé obchody jsou vůči novému trendu odolnější. V prvních šesti měsících roku 2019 skončilo pouze 138 z nich. Třeba mnozí majitelé barů, kaváren, nehtových salonů a prodejen mobilů využívají toho, že v současnosti klesají nájmy prodejních ploch.

Nejrychlejší nárůst zažívají pánská holičství, vzniklo 348 nových barber shopů, a centra zdraví a krásy, která těží samozřejmě z toho, že jejich služby nemohou být poskytovány online.

Více než 1600 opuštěných obchodů bylo ve Velké Británii přestavěno a modernizováno.

Pronajímatelé nyní hledají alternativní řešení, jak zaplnit prázdné prostory po odchodu velkých řetězců. Více než 1600 obchodů tak už bylo přestavěno na kanceláře, sklady a obytné plochy. Prázdné místnosti jsou také propojovány s dalšími prostorami.

A objevují se i noví zájemci o pronájem. Mladí podnikatelé přicházejí s neotřelými nápady. Například společnost Gentlemen Baristas obsadila se svými kavárnami již devět bývalých obchodů, podobně postupuje i 1Rebel, který už má pět nových fitness studií, a prodejce sušenek My Cookie Dough se usadil v deseti lokalitách.

„Obchodní branže nyní čelí bezpočtu výzev. Tradiční značky jsou nuceny radikálně přehodnocovat svoje operace, zatímco noví vyzyvatelé využívají výhod cenově dostupných prodejních ploch a příležitosti zaujmout nové, progresivní a samozřejmě méně loajální zákazníky,“ komentuje situaci Lucy Staintonová ze společnosti LDC.

Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Jaroslav Matějka.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek