Turecké společnosti zaostávají v e-exportu

23. 10. 2019 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: TR - Turecko
  • Datum zveřejnění: 23.10.2019

Podle odbornice na digitální komunikaci Nabaty Garakhanové by se Turecko mělo zaměřit na zvyšování elektronického vývozu (e-exportu), jehož objem dosáhl celosvětově 1,5 mld USD. Turecké malé a střední podniky (SME) mohou získat daleko vyšší podíl podíl na asijsko-tichomořském regionu, který je lídrem na trhu s elektronickým vývozem s 381 mld. USD, právě soustředěním se na digitalizaci.
V současnosti je míra digitalizace tureckých SME pouze 4 %, přičemž plány turecké vlády do roku 2023 počítají s 10 mld. USD tržbami v této oblasti. Turecko tak zaostává o 3,5 roku v porovnání se zbytkem světa. 
Internet na světě používá nějakých 57 % obyvatel, tzn. 4,4 mld. lidí, přičemž na něm v průměru stráví 6,5h denně. "Mezinárodní obchod se stává přes internet snazší a rychlejší, lidé dávají přednost elektronickému obchodování z důvodu bezplatného zasílání, bezpečných plateb. 2,8 mld. lidí používá kanály e-commerce," uvedla Garakhanová.
Turecké SME tvoří 90 % místní ekonomiky a 55 % místního exportu. Jejich nízká úroveň digitalizace může být celkem jednoduše navýšena o 20 procentních bodů prováděním správné strategie s podporou odborů, komor a nevládních organizací.
Expertka dále dodává, že turecké SME jsou slabé ve správě webových stránek a dělají určité chyby, jako je reklama ve špatných jazycích, nabídka platebních a přepravních možností ve špatných měnách apod. Místní e-commerce tak má spoustu prostorku ke zlepšení. 

Blíže: http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-should-focus-on-e-export-expert-147779
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Istanbulu.

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: