V novém mediálním prostředí se zavedení provozovatelé vysílání snaží přizpůsobit

Rostoucí počet výrobců obsahu v Jižní Koreji používá pokročilé digitální technologie k vytvoření nezávislých vysílacích platforem, to ovlivňuje hlavní vysílací společnosti, které trpí finančně, ukázala nedělní data.

Podle zástupce hlavní opoziční strany Liberty Korea Party Yoon Sang-jin Korean Broadcasting Systems vykázala v první polovině letošního roku provozní ztrátu 65,5 miliardy wonů (53,9 milionu USD) ve srovnání s 53 miliardami wonů z předchozího roku. Snížený provozní zisk doprovází klesající příjmy a vyšší zadlužení. Pololetní dluh společnosti KBS vzrostl o 3 procenta na 594 miliard wonů z předchozího roku a její celkový výnos klesl z 693,8 miliard wonů na 638,5 miliard wonů.

„Jedním z největších důvodů zhoršené finanční situace provozovatelů vysílání je snížení reklamních poplatků od soukromých společností,“ řekl Yoon Sang-jin. „Tradiční mediální společnosti ztratily svůj vliv, jak se daří novým mediálním platformám.“

Rostoucí přítomnost YouTube, Netflix a dalších nových vysílacích platforem představuje pro mediální společnosti všeho druhu vážné výzvy, od pozemních vysílacích společností po kabelové sítě. Zatímco společnost Munhwa Broadcasting Corporation a Soul Broadcasting System odmítly zveřejnit své finanční zprávy za druhé čtvrtletí, zdálo se, že provozovatelé pozemního vysílání se připravují na další potíže.

Na tiskové konferenci v Soulu minulý měsíc vedení MBC uvedlo, že očekává, že letošní schodek dosáhne až 90 miliard wonů. Společnost označila situaci za „mimořádnou situaci“ a zavázala se zefektivnit své obchodní činnosti. Podobné problémy zřejmě ovlivnily dalšího provozovatele televizního vysílání – SBS, který vlastní Tae Young Engineering & Construction. Provozní ztráta společnosti v prvním čtvrtletí vzrostla na 25,7 miliardy wonů z předchozího roku, což je rozdíl asi 4 procenta.

Hlavní společnosti v zemi také bojovaly s obrovskými dluhy a provozními ztrátami. Od roku 2016 do loňského roku dluh společnosti JTBC překročil hranici 100 miliard wonů. TV Chosun zaznamenala minulý rok provozní ztrátu 1 miliardy; u kanálů A a MBN činily příslušné provozní ztráty 7,8 miliardy a vyhrály 3,5 miliardy.

Zdroj: Korea Herald
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Soulu

• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme