Zahraniční franšízy se zaměřují na vietnamský trh

29. 8. 2018 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: VN - Vietnam
  • Datum zveřejnění: 29.08.2018

Se stálým ekonomickým růstem a populací čítající přes 90 milionů lidí, se Vietnam stává velmi populárním místem pro mezinárodní franšízové společnosti, a to zejména v oblasti potravin.

Ředitelé ze zahraničních franšíz ze Singapuru, Hongkongu, Tchaj-wanu, Japonska a USA a ředitelé vietnamských společností vse účastnili například Little Caesars Pizza, Cha Ji Tang, Yang Xiang Ting, Machida Shoten/EAK Ramen, Coldstone Creamery, Mennya Kokoro, Pronto, Bin Girl a Fidele.

Akihito Koga, ředitel společnosti Japan Food Culture Ltd, která pomáhá expandovat japonským značkám na zahraniční trhy, řekl v rozhovoru s médii, že je velmi optimistický ohledně vietnamského trhu, a to kvůli velikosti populace ekonomickému výkonu. Jeho společnost má vietnamského partnera a díky dobré spolupráci chce nalézt více partnerů pro japonské společnosti.

V současné době hledá ve Vietnamu partnery pro Machida Shoten, druhá největší značka ramenu v Japonsku, dále pak Mennya Kokoro, která nabízí sušený ramen a kavárenská síť Pronto Cafe. Od partnerů očekáváme vlastní kapitál na otevření 3 až 5 restaurací, přičemž investice na otevření jedné pobočky se pohybuje okolo 300 000 dolarů. Výhodou je samozřejmě i dobré umístění pobočky, hlavně u restaurací, a také dobrá znalost místního prostředí.

Andy Hsu, generální manažer Reng Feng International Ltd, chce představit čtyři ze šesti značek potravin vietnamským partnerům. Například Cha Ji Tang, která se zaměřuje na „bubble tea“. Vyrábí si vlastní „kuličky“ do nápojů, a na rozdíl od konkurence, která se snaží postup výroby skrývat, Cha Ji Tang má přístroj vystavený, a můžete tak celý proces sledovat. Je to první značka, kterou chce Andy Hsu exportovat. Společnost plánuje otevření jednotlivých obchodů pod vlastní značkou, počínaje v obchodním centru Takashimaya, v Ho Či Minově Městě, v Distriktu 1 (centrum), před spuštěním franšízy.

Sean T.Ngo, zakladatel a CEO VF Franchise Consulting, která je jedničkou v JV Asii, sdělil s odvoláním na Ministerstvo průmyslu a obchodu, že počet celkem zaregistrovaných zahraničních franšízových značek, přesáhl číslo 200. V porovnání s Thajskem a Filipínami, kde je zaregistrováno přes 1500, jasně ukazuje na velký potenciál ve Vietnamu.

Zdroj: vietnamnews.vn
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční  kanceláře CzechTrade v Ho Či Minově Městě.

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: