Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade pracovaly v roce 2016 pro více než 1000 klientů

14. 2. 2017 | Zdroj: CzechTrade

Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade registrují ze strany českých exportérů zvýšený zájem o své služby. Kanceláře vloni pro klienty odpracovaly přes 87 tisíc hodin, což je dvojnásobek oproti roku 2014.

Výrazný nárůst zájmu zaznamenalo např. zastoupení v Düsseldorfu, které podpořilo při vstupu na německý trh 259 firem, což znamená 50% meziroční nárůst. Agentura v loňském roce rozšířila působnost o zastoupení v Singapuru, v Teheránu a v Peru a v současné době tak nabízí své služby prostřednictvím 51 zahraničních kanceláří. Na začátku letošního roku pak otevřela pobočku v nigerijském Lagosu.

„V loňském roce jsme obsloužili přes 1 000 expandujících klientů. Stále více aktivit se nám daří realizovat také na domácí půdě. Mezi nejefektivnější akce v rámci B2B jednání patří akviziční Sourcing days. Pro české firmy, které teprve sbírají odvahu ke vstupu na zahraniční trhy, jsou podle nás důležitým motivačním faktorem také vzdělávací semináře a konference,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Rok 2016 byl z pohledu zájmu exportérů o služby agentury úspěšný. S její podporou došlo k realizaci stovek úspěšných kontraktů českých firem v zahraničí. Klienti ohodnotili služby agentury CzechTrade známkou 1,17 a na spolupráci s ní nejvíce oceňují úsporu času i nákladů, ale také odbornost a poradenství v rámci obchodních a legislativních specifik daných regionů.

„Dle našich očekávání si český export vloni udržel růstovou tendenci. Skutečností zůstává, že je stále dominantně fixován na země evropské osmadvacítky, zejména pak na Německo, což potvrzují i výsledky a zkušenosti agentury CzechTrade. Naším cílem však je také podpora českých podniků při průniku na mimoevropské trhy a věřím, že čilá ekonomická diplomacie v blízkém horizontu napomůže k lepší obchodní bilanci například s asijskými zeměmi, jižní i severní Amerikou nebo se zeměmi SNS, které nabízejí řadu exportních příležitostí. Na budování exportních příležitostí v netradičních a vzdálených regionech se velkou měrou podílí i agentura CzechTrade se svou širokou sítí zahraničních kanceláří,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

V roce 2016 agentura CzechTrade pokračovala ve vzdělávání českých firem, pro které uspořádala 47 vzdělávacích seminářů a exportních konferencí pro celkem 1 170 účastníků. Nově pak zorganizovala devět exportních fór v regionech pro 400 účastníků.

Prostřednictvím klientského centra agentura odpověděla na více než 500 dotazů. Její zaměstnanci zpracovali více než 2 700 exportních příležitostí, které byly prezentovány za pomoci portálu BusinessInfo.cz. Průměrný měsíční počet zhlédnutých stránek návštěvníků tohoto portálu byl téměř 730 000 a u rubriky Zahraniční obchod činil 102 506.

Pro letošní rok agentura plánuje personální posílení zahraniční kanceláře v Chicagu a chce pokračovat v optimalizaci lokalit zahraničních kanceláří. Bude se také více soustředit na publikaci úspěšných případů a využití projektu Šance pro úspěšný export. Kromě toho agentura CzechTrade v letošním roce oslaví 20. výročí působení na trhu, a proto i řada plánovaných akcí bude reflektovat toto jubileum.

Kompletní přehled služeb a informace o nich naleznete na stránkách agentury CzechTrade.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek