Diskusní fórum - výpis příspěvků

Zahájení podnikatelské činnosti

Vstup do podnikání a vše co s tím souvisí.
počet příspěvků 812
  • 22.3.2019 14:46 | od uživatele Karel
    Dobrý den, založil jsem si ŽL na vedlejší činnost a takto i všude nahlásil. Budu platit soc. a zdrav. pojištění, když ho za mne nyní platí zaměstnavatel v práci na HPP ? Pokud ano, existuje nějaký přibližný vzorec pro výpočet těchto částek ? Budu plátce DPH ? Faktury budu vystavovat s DPH nebo bez ? Je nějaký limit výdělku ? Jakou budu platit daň z příjmů ? Co si všechno mohu uplatnit do daňového přiznání - auto, naftu, náklady na provoz sídla (sídlo v místě bydliště), faktury, doklady za koupě materiálu ..atd ? Co je to daňový paušál ?

    Děkuji za odpovědi, K

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 20.3.2019 21:58 | od uživatele Tomáš
    Dobrý den,

    založil jsem platformu, kde zprostředkovávám výlety a prohlídky, které organizují Češi a Slováci žijící v zahraničí. Je to něco jako Airbnb zážitky.

    Rád bych se zeptal, jaká je nejlepší možnost fakturace? Momentálně mám systém nastavený tak, že klient platí při rezervaci, peníze jdou mojí společnosti a já poté platím 90% poskytovateli (ponechávám si 10% jako komisi). Vydávám teda fakturu zákazníkovi ve výši 100% a poté mi poskytovatel vydává fakturu ve výši 90%. Šlo by zachovat platbu, tak jak je nastavena, ale že bych já pouze vydal fakturu poskytovateli na moji 10%ní komisi? Co v případě, že budou služby nabízet fyzické osoby nepodnikatelé? Jak by se to dalo ošetřit? Děkuji. Tomáš.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 26.2.2019 11:45 | od uživatele Pavel Sedlák
    Dobrý den,prosím o radu.Zalozil jsem si živnostenské oprávnění v půli minulého roku na živnostenském úřadě kde mi udělali i registraci,asi základní,na FÚ,na OSSZ a na ZP.Jako osvč vedlejší.Ještě jsem ale nezahájil podnikatelskou činnost.Výdělek nula.Rád bych věděl jestli musím i tak poslat OSSZ a ZP přehled příjmů,nebo jim nějak nahlásit,že jsem nezačal ještě podnikat.A až zahájím činnost,a to s tím možná souvisí,jestli musím podat na tyto úřady a na FÚ oznámení o zahájení činnosti,nebo jsem to už vlastně udělal při té základní registraci na živnostenském úřadě?Předem moc děkuji za odpověď.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 8.3.2019 17:12 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      Pokud má jít o vaše první daňové přiznání, mělo by platit, že s nulovým příjmem přiznání pro FÚ, OSSZ a VZP zřejmě posílat nemusíte. Zvažte však, zda je takový postup ideální a nevzniknou zmatky. Relevantní informace Vám poskytnou příslušné orgány.
      Pro individuální konzultaci doporučujeme kontaktovat vhodného komerčního daňového poradce nebo zkušeného účetního (http://www.businessinfo.cz/cs/online-nastroje/katalog-odkazu.html?subcategory=191). Případně můžete zkusit hledat odpověď na nějakém vhodném specializovaném daňovém portálu.
      Viz také: https://www.businessinfo.cz/cs/dane/dan-z-prijmu.html
      Jinak platí, že pro úřady jste zahájil podnikání dnem, který je uveden na vašem živnostenském listu.

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 24.2.2019 21:38 | od uživatele Tomáš Voldřich
    Dobrý večer,
    rád bych Vás poprosil o radu a případnou pomoc, chtěli bychom se skupinou lidí pořádat v našem městě diskotéty a různé společenské akce, samozřejmě spojené s konzumací různých nápojů a podáváním pokrmů. Bohužel se nám nepodařilo najít, jak to vše všechno funguje co se týče legislativní stránky, jestli by bylo lepší to udělat přes spolek nebo přes živnostenský list, jak je to přesně teď s EET v obou případech (spolek x ŽL).
    Mockrát děkuji za odpověď.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 25.2.2019 6:33 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      K provozování potřebujete povolení pro řemeslnou hostinskou činnost. K té však už musíte mít příslušné formální vzdělání nebo odborného garanta. (http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/obsahove-naplne-zivnosti-remeslnych-4898.html)
      Rychlé občerstvení lze v určité míře provozovat i v rámci řemeslných živností Řeznictví a uzenářství (zde včetně prodeje piva) a Pekařství, cukrářství. (http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/obsahove-naplne-zivnosti-remeslnych-4898.html).
      Počítejte také s tím, že značné nároky musí splňovat sama provozovna (hygienické, protipožární, stavební)
      K provozování řádného pohostinství bylo před časem vydáno hned několik příruček se zaměřením na Hostinskou činnost, které zpřehledňovaly všechny náležitosti v této oblasti.
      Základní informace o jednání s úřady najdete v článku Start podnikání: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/faq-start-podnikani-jednani-s-urady-5869.html
      Doporučujeme vám nepodcenit podnikatelský plán: https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/jak-napsat-podnikatelsky-plan-obsah-3762.html
      Informace k EET najdete v našem speciálu na adrese https://www.businessinfo.cz/eet

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 5.2.2019 19:41 | od uživatele Peter
    Dobrý večer,
    študoval som v ČR niekoľko rokov. V roku 2018, som na konci 2. mesiacia ukončil štúdium na VŠ, a začiatkom 3. mesiaca sa stal OSVČ. Bohužiaľ od 1.8. som ukončil podnájom v ČR, a odišiel kvôli práci na Slovensko. Počas celého roku som fakturoval len českej firme, takže príjmy mám len z ČR aj keď som pracoval na Slovensku. Podľa zákona som rezidentom, ak sa zdržujem na území ČR aspoň 183 dní. Ako to je v mojom prípade? Počítaju sa mi tie dni už od začiatku roka, a teda som daňovým rezidentom ČR, alebo až od dňa kedy som sa stal OSVČ, a som daňovým rezidentom SR? Ďakujem.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 6.2.2019 14:44 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      V tomto případě bychom vás rádi odkázali na kanceláře JKM (http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/jednotna-kontaktni-mista-jkm-cr-3092.html). Jednotná kontaktní místa (JKM) byla zřízena směrnicí o službách jako informační místa pro podnikatele na vnitřním trhu Evropské unie (EU). Síť JKM proto disponuje kvalifikovanými pracovníky pro řešení situací v oblasti přeshraničního podnikání.
      Možná můžete zkusit rovnou i JKM/PSC na Slovensku:
      • https://www.minv.sk/?point-of-single-contact-slovakia
      • https://minv.sk/?points-of-single-contact
      Pro individuální konzultaci doporučujeme kontaktovat vhodného komerčního daňového poradce nebo zkušeného účetního (http://www.businessinfo.cz/cs/online-nastroje/katalog-odkazu.html?subcategory=191). Případně můžete zkusit hledat odpověď na nějakém vhodném specializovaném daňovém portálu.

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 12.1.2019 22:13 | od uživatele Libor Miklas
    Dobrý den, stala se mi trochu zapeklitá situace. Cca 5 let jsem byl OSVČ jako vedlejší činnost při zaměstnání. Dne 8.11.2017 jsem ukončil závislou činnost a do 15.2.2018 byl na ÚP než jsem nastoupil do nové firmy. Současně jsem tedy přerušil k 8.11.2017 SVČ a to jsem vše nahlásil FU, sociálce a zdravotní pojišťovně. U oznámení o přerušení u FU jsem bohužel uvedl přerušení pouze do 31.1.2018, nikoliv na neurčito jako u VZP a MSSZ.

    Bohužel FÚ tedy bez oznámení obnovil SVČ k 1.2.2018 (to jsem byl ještě na ÚP). Já sám jsem plánoval obnovit vedlejší SVČ později (k 1.6.2018) a to jsem udělal. POslat jsem oznámení o obnovení na FU, VZP a MSSZ. Nicméně FU toto oznámení zamítl s tím, že mám registraci již aktivní právě od 1.2. VZP a MSSZ nic nenamítly.

    První fakturu a činnost jsem skutěčně provozoval až po 1.6.2018. Můj dotaz tedy zní, zda v příznání k dani z příjmu mám uvést obnovení činnosti od 1.2. nebo 1.6. a jak mám situaci řešit na VZP a MSSZ Brno?

    Děkuji předem za pomoc.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 10.1.2019 14:19 | od uživatele Kamča
    Dobrý den,

    chtěla bych si registrovat OSVČ přes prodej a přeprodej zvířat. Našla jsem k tomu spoustu rozdílných informací. Zda je třeba nějaký kurz, vzdělání či vůbec nic. Prosím případně o objasnění.

    Děkuji
    K.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 24.1.2019 10:54 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      Co to je prodej a přeprodej zvířat? A jakých zvířat? Exotických, nebo třeba králíků? Děkujeme vám za upřesnění.

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 6.1.2019 2:59 | od uživatele Manish Dahal
    Warm wishes,
    I am a third country citizen residing in Czech Republic as a student and I currently possess a student visa. I would like to start a new business in CZ which deals with providing customer service via online (like online paid counseling). I have been here for two years already. I would like to know the basic requirements to be fulfilled in order to successfully establish a business in CZ following all the necessary Czech laws.
    Thank you very much for your time and consideration.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 24.1.2019 10:49 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      Informace najdete v rubrice Zahájení podnikání (https://www.businessinfo.cz/cs/faze-podnikani/zahajeni-podnikatelske-cinnosti.html), konkrétně v průvodci Jak začít - průvodce založením živnosti i firmy (https://www.businessinfo.cz/cs/faze-podnikani/zahajeni-podnikatelske-cinnosti/pruvodce-zalozenim-zivnosti-i-firmy.html). Další užitečné informace jsou v článku Start podnikání (https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/faq-start-podnikani-jednani-s-urady-5869.html).

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 2.1.2019 17:52 | od uživatele Martina
    Dobrý den, již 7. rokem podnikám v kosmetické činnosti, na kterou mám živnostenské oprávnění. Nemám ani kosmetickou školu, ani kosmetický kurz, živnostenský list jsem získala na základě zaručení garantem, který na mě 6 let dohlížel (mám tedy 6,5 let praxe v oboru). Nyní jsem absolvovala kurz na permanentni make-up, který jsem úspěšně zakončila zkouškou a získala tak osvědčení o profesní kvalifikaci "odborník na pemanentní make-up". Je toto dostačující pro vydání živnostenského oprávnění na porušení integrity kůže? Na živnostenském úřadě mi řekli, že si musím dodělat profesní kvalifikaci na kosmetičku (profesní kvalifikace na permanentní make-up je v pořádku). To opravdu musím po necelých 7 letech praxe v oboru kosmetika absolvovat kosmetický kurz? Děkuji za informaci, Martina

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 5.1.2019 1:27 | od uživatele HonzaK
      Ano je to tak. U této živnosti to nelze nahradit praxí. Koukněte do živnostenského zákona (z. č. 455/1991 Sb.) příloha č. 2.
      Trošku mě zaráží, jak jste mohla dělat kosmetičku bez odborného vzdělání, protože fyzicky tu činnost může vykonávat pouze osoba, která splňuje odbornou způsobilost podle přílohy č. 5 živnostenského zákona. Tam to nelze zhojit odpovědným zástupcem (ten je potřeba k získání živnostenského oprávnění). Nebo jste byla jen "šéfová" a měla zaměstnance, který "dělal kosmetiku" a tu odbornou způsobilost splňoval?

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 28.12.2018 18:45 | od uživatele Jirka
    Dobrý den,
    rád bych se zeptal jak to prakticky funguje u zakládaní živnosti v kolonce Adresa sídla. Mám v plánu provozovat e-shop. Veškerá korespondence půjde přes českou poštu a to i případná reklamace - vyzvedávání mnou na pobočce pošty - ne na žádné jiné soukromé adrese. Tudíž reálně budu balit zboží u sebe doma, nebo u přítelkyně či u babičky na chalupě podle toho kde zrovna budu. Veškeré zboží se mi ze začátku vleze do jedné banánové přepravky. Takže je třeba tu kolonku vůbec vyplňovat? Nebo je krajně možné tam prostě vypsat adresu trvalého bydliště pro jiné úřady, které nejspíše s touto adresou nějak pracují. Je to možné?
    Všude čtu o souhlasů majitele bytů atd...avšak reálně na takové mnou zadané adrese stejně nikdy nebudu. Přijde mi to tedy velice nejasné a zvláštní.

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 31.12.2018 13:41 | od uživatele Redakce BusinessInfo
      Pokud podnikáte jako fyzická osoba je vaším sídlem adresa vašeho trvalého bydliště. Zároveň je třeba počítat s tím, že tato adresa bude sloužit pro orgány státní moci pro případnou korespondenci s vámi. Měla byste si proto zajistit, aby pro vás za vás poštu někdo přebíral, pakliže se v místě trvalého bydliště nevyskytujete.

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

    • 5.1.2019 2:10 | od uživatele HonzaK
      Kolonku sídlo musíte rozhodně vyplnit. Jako podnikatel musíte mít sídlo.
      1. Jak tu píší, může to být adresa trvalého pobytu, pak nemusíte dokládat k sídlu nic (pokud to není adresa ohlašovny, TP na úřadě).
      2. Pokud si budete chtít uvést sídlo někde jinde, tak musíte k ohlášení živnosti doložit právní důvod pro užívání prostor sídla, tedy například, že jste vlastník, máte to pronajato, nebo máte souhlas vlastníka nemovitosti. V tomto druhém případě budete muset mít sídlo ještě označeno jménem, příjmením a IČO.

      Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět

  • 17.12.2018 22:09 | od uživatele Jarka Jaksova
    Dobrý večer, nejsem si jistá kam vznést dotaz. Dohodla jsrm se s výrobcem v Bulharsku na distribuci kosmetiky v Čr. Náležitosti s cpnp mám vyřízené. Udělala jsem první menší obědnávku a protože teď chystám cestu z BG do čr chtěla bych si zboží dovézt sama ,ale plánují trasu přes Srbsko, které není v EU. Jsou pro to nějaká omezení, případně co potřebuji. Nebo kam se mužu obrátit s dotazem. Děkuji

    Nahlásit nevhodný příspěvek | Odpovědět