Peru

Rozcestník informací o Peru:

CzechTrade: Desatero pro obchodování s Peru

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 aktuální tipy.

Desatero pro obchodování s Peru níže

4 doporučení pro vstup na peruánský trh za pandemické situace koronaviru:

  1. Oslovení zahraniční kanceláře CzechTrade

    V první řadě oslovit zahraniční kancelář (ZK) CzechTrade Lima – představit  firmu a produkt. S těmito informacemi se začne pracovat a pomocí placené databáze vyhledávat potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního long listu od firmy budou potřeba HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily.

  2. Výběr vhodných obchodních partnerů

    Po našem zaslání long listu doporučujeme seznam firmem důkladně projít a určit, jaké firmy by vás zajímali, samozřejmě můžeme oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. ZK Lima vám samozřejmě může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás.

     
  3. Oslovení firem

    Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Lima firmy oslovovat. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. Tento krok je ale vzhledem k současnému stavu v zemi velmi složitý, protože v současné době služební telefony nikdo moc nezvedá – jedná se spíše o výjimky. Většina firem momentálně buď nefunguje vůbec, anebo pouze v omezeném režimu home office – naštěstí se toto netýká ve větší míře e-mailu.

  4. Příprava materiálů

    Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh využila současné situace a zaměřila se na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky apod. To jsou klíčové věci pro případný budoucí úspěch – dále pak doporučujeme trpělivost.  

Koronavirus – Jaká je situace ve světě?Aktuální situace v Peru

Zpět na začátek

Desatero pro obchodování s Peru

Steve Heap / Shutterstock.com
  1. Jazyk

    Komunikujte ve španělštině. Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň spíše než dokonalá angličtina.

  2. Propagační materiály

    Propagační materiály mějte připravené ve španělštině. Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách.

  3. Osobní přístup

    Osobní přístup a osobní jednání. V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi.

  4. Vizáž

    Šaty dělají člověka. Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.

  5. Kritika

    Nekritizujte místní poměry! Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá‑li to vliv na váš obchod, raději se nezmiňujte vůbec.

  6. Trpělivost

    Nespěchejte! Skutečně platí, že trpělivost růže přináší.

  7. Kulturní povědomí

    Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení.

  8. Dárky

    Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.

  9. Řešení problémů

    Problémy se mají řešit. Nabídněte protějšku komplexní řešení jeho situace, včetně alternativ.

  10. CzechTrade

    Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.

Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo




• Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí