I. lekce: Význam internetu a online služby pro exportéry

Internet: žádné geografické hranice, mizící jazykové bariéry a hodně příležitostí. Stal se klíčovým komunikačním a marketingovým kanálem a zároveň nabízí volný přístup k mnoha důležitým informacím. Někteří z vás ho už úspěšně využívají, jiní chtějí začít. Tipy máme pro všechny.



Začínáme …

Vítáme vás v naší týdenní online univerzitě zaměřené na podnikatele, malé a střední firmy, které exportují nebo by chtěli exportovat své produkty do zahraničí. Určitě už využíváte různé marketingové nástroje, veletrhy, konference, propagační materiály atd. Ale pravdou je, že lidé na celém světě v dnešní době používají k vyhledávání důležitých informací pro sebe nebo svůj byznys právě internet (vyhledávače). Pokud tam nejste vy, jejich zájem využije někdo jiný.

Celosvětová síť internet (World Wide Web) je – jak již naznačuje její název – globální záležitostí. Český, britský nebo australský internetový uživatel má na výběr z několika miliard webových stránek, kde může brouzdat, číst nebo nakupovat. I jediná bariéra – znalost jazyka – v poslední době významně ustupuje (především díky internetovým překladačům).

A tak není vůbec přehnané říct, že kdo není na internetu, jako by nebyl. Ale jak s internetem začít, když je to doslova labyrint informací, služeb a aplikací? Žádné obavy, v následujících pěti dnech vám nabídneme „internetový rychlokurz“, kde poznáte důležité zdroje informací, volně přístupné analytické nástroje a zajímavé služby. Ty vám a vašim produktům pomohou být lépe vidět na internetu a umožní vám najít své zákazníky, perspektivní obchodní partnery a navázat s nimi kontakt.

Zajímavá čísla o Internetu:

  • 6,5 milionů lidí má v ČR přístup k internetu,
  • na celém světě je online 1,9 miliard lidí,
  • na celém světě je 600 miliónů lidí, kteří jsou připraveni nakupovat přes internet, tzn. 600 milionů potenciálních zákazníků,
  • 1/3 z nich je ochotna nakupovat v zahraničí, pokud je produkt levnější nebo lepší.
Pravidelné novinky e-mailem