S nabídkou jednoduché tvorby internetových stránek si získali svět

27. 3. 2015 | Zdroj: BusinessInfo.cz

motiv článku -  S nabídkou jednoduché tvorby internetových stránek si získali svět Společnost Webnode vznikla jako startup v době, kdy se o tomto typu firem moc nevědělo. Dnes působí v 45 zemích světa a má přes 18 milionů klientů. Přesvědčivé výsledky jí přinesla orientace na jednoduchost a uživatelskou vstřícnost svého produktu – platformy pro výrobu webových stránek.

„Velkým plánem pro rok 2015 je spuštění Webnode 2.0. Nepůjde o evoluci současné platformy, už rok pracujeme na zcela novém produktu. Za dobu, po kterou jsme na trhu, se situace logicky změnila. V oblasti webů roste důraz na přístupnost pro mobilní zařízení a spoustu dalších věcí. Na to bude Webnode 2.0 reagovat,“ říká Petr Bláha, country manažer Webnode ČR.

Nová verze produktu, kterým je platforma pro výrobu internetových stránek, zaměstná minimálně padesát lidí a Webnode díky tomu přesáhne velikostí týmu stovku zaměstnanců.

Zvládne to i vaše babička

WebnodePro firmu, která vznikla hlavně díky nadšení a dobrému nápadu, je to více než slušný výsledek. Stojí za ním hlavně Vít Vrba. Zakladatel Webnode, který firmu stále vlastní a řídí, dostal v roce 2008 v Brně nápad zpřístupnit tvorbu webových stránek širokým masám. Jak Vít Vrba říká, štvalo jej, že se z tvorby webovek dělala věda. Podporovalo to pak zejména firmy, které vytváření internetových stránek předražovaly.

„Když se nás lidé ptají, co je vlastně Webnode za službu, rádi odpovídáme, že s Webnode si vlastní web zvládne udělat i jejich babička, a to úplně zadarmo. V tom spočívá jeho výjimečnost. Že si každý bez ohledu na to, jak si rozumí s technologiemi, může během chvilky vytvořit vlastní webové stránky,“ říká Petr Bláha.

Právě díky jednoduchosti získával Webnode hned od počátku mimořádnou popularitu. Možnost vytvořit si vlastní web přitom nelákal jen Čechy. „Už při založení Webnode bylo jasné, že český trh je příliš malý, firma měla od začátku globální ambice. Prvními zeměmi, do kterých Webnode z Česka expandoval, byly USA, Německo a Španělsko,“ vzpomíná Petr Bláha.

Webnode radí: Jak rozjet byznys

Začínajícím podnikatelům, kteří by chtěli následovat úspěšný příběh Webnode, by doporučila hlavně zůstat nohama pevně na zemi. „Co nejdříve si ověřte, jestli má o váš produkt někdo zájem a je za něj ochotný i zaplatit. Příliš často kolem sebe vidíme startupy, které mají určitou vizi, ale ta se neshoduje s realitou, a o produkt není reálný zájem. Přemýšlejte také o škálovatelnosti vašeho produktu. Ve Webnode nám stačilo vyvinout jeden produkt a je relativně jedno, jestli ho využívá jeden nebo tisíc lidí,“ připomíná pan Bláha.

V případě byznysu, kde se musíte každému zákazníkovi věnovat zvlášť, je podle zkušenosti autorů platformy Webnode také potřeba zvážit jak cenové nastavení, tak i časové možnosti.

 

18 milionů klientů po celém světě

Petr Bláha, WebnodeDnes, v sedmém roce existence společnosti, má Webnode neuvěřitelných 18 milionů klientů ve 45 zemích světa. Trvalo přitom celkem dlouho, než překročil hranici deseti milionů uživatelů. Zlom a největší impuls pro růst přišel v roce 2011, byl to historický mezník v podobě expanze do Jižní Ameriky. Hlavně díky vstupu na brazilský trh Webnode během roku téměř zdvojnásobil počet uživatelů.

„Nejvíce uživatelů má Webnode v České republice, Brazílii, Španělsku, Portugalsku a Itálii. Službu nicméně využívají lidé po celém světě, na všech kontinentech. V Česku za tu dobu díky Webnode vzniklo kolem jednoho miliónu webových stránek,“ doplňuje Petr Bláha.

Platformu pro tvorbu webových stránek využívají jednotlivci, firmy i neziskové organizace. To je jistě úspěšná bilance pro firmu, která vznikla v roce 2008 jako startup. Zatímco dnes zná pojem startup téměř každý, před sedmi lety nebylo povědomí o budování „garážových firem“ velké. Doba se ale změnila.

„Z hlediska zakládání nových startupů to v České republice nikdy nebylo jednodušší. Český startupový ekosystém je mnohdy až přebujelý, stejně tak i investorů je více než kvalitních projektů. Vzniká jakási startupová bublina, často se totiž investuje do nápadů, které nemají reálnou šanci uspět. Peníze jsou tedy spíše vkládány do týmu anebo vydávány z obavy, aby investorovi náhodou neušla nějaká příležitost,“ uzavírá Bláha.

Tomáš Lemešani

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek