V. lekce: Další chytří online pomocníci, které možná neznáte

26. 3. 2012 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Kapitoly článku

V exportu nejde jenom o samotný byznys, ale také o spoustu dalších souvisejících změn, které musíte zvládnout. Jiné měny, cizí jazyky, jiná časová pásma, zcela nová geografická teritoria, ve kterých se musíte rychle zorientovat. Neplýtvejte časem, nekupujte slovníky, mapy nebo kalkulačky a zaměstnejte opět internet.

Dnes se zaměříme na služby a nástroje, které přímo nesouvisí s online reklamou nebo internetovým marketingem, ale přesto jsou v exportu užitečnými pomocníky. Zcela jistě ušetří váš čas, energii, ale také finanční prostředky.

Automatické překlady a překladač Google

adresa překladače: translate.google.cz

 

Pokud se chystáte se svou firmou expandovat do zahraničí, s největší pravděpodobností můžete narazit na jazykovou bariéru. Zvláště v případě přípravného procesu a zjišťování nejrůznějších informací o dané lokalitě v cizím jazyce nebo analýze konkurenční nabídky vám pomůže Překladač Google. Tento nenápadný pomocník zvládá 56 cizích jazyků! Překladač lze využít i jako jakýsi online slovník, umí totiž přeložit fráze i jednotlivá slova, jejichž výslovnost si lze na stránce též poslechnout.

Google překladač

Až určíte trh, na který chcete cílit, bude nutné přeložit webové stránky do jazyka zvoleného trhu. Pokud nový trh teprve testujete, přeložte celé webové stránky nebo jejich části pomocí Webového prvku Překladače Google, aby se mohli zahraniční zákazníci na vašem webu orientovat.

Zároveň v rámci průzkumu trhu ve Vyhledávači Google (na různých doménách google.fr, google.de, google.co.uk...) můžete i vy – jako uživatel – využít automatické překlady webových stránek z cizí řeči. 

Automatický Google překladač

Pro odstartování kampaně budete muset přeložit i klíčová slova a texty vašich reklam. Snadno to uděláte pomocí Nástrojů pro překladatele a AdWords Editoru.

Konverzační mód

Pokud chcete mít svého tlumočníka vždy při sobě, využijte mobilní verzi překladače Google, která umožňuje simultánní překlad na principu transformace hlasu na text a textu na hlas. Tuto službu můžete využívat v případě, že vlastníte chytrý telefon s operačním systémem Android. Aplikaci Překladač Google si můžete zdarma stáhnout a nainstalovat z Google Play.

Tento mód podporuje konverzaci ve 14 jazycích, mezi kterými je i čeština. Čeští uživatelé mohou komunikovat nejenom anglicky, německy, francouzsky, italsky a španělsky, ale domluví se i s uživateli z Brazílie, Japonska, Koreje nebo Turecka. Snadno se dorozumí i holandsky, polsky nebo rusky.

Namluvte českou větu do mikrofonu mobilního telefonu, aplikace ji automaticky přeloží do zvoleného jazyka a přečte ji nahlas. Cizinec pak odpověď opět namluví ve svém jazyce, Překladač Google ji hned přeloží do češtiny a pak vysloví nahlas.

Google Apps (vaše kancelář na internetu)

na adrese: google.cz/apps

 

Tato služba je jakýmsi kancelářským balíčkem aplikací pro psaní, komunikaci, sdílení a spolupráci. Místo toho, abyste tento software a data měli na jednom zařízení (vašem osobním počítači), máte je bezpečně uloženy na internetu a přístup k nim kdykoliv a odkudkoliv (i ze zahraničí). Jsou s nimi zároveň spojeny několikanásobně nižší náklady. Firmy do 10 licencí je mohou používat dokonce zdarma.

Zároveň tyto aplikace umožňují firmám bezplatně využívat nástroje pro komunikaci mezi kolegy v práci, vzájemnou spolupráci (v reálném čase), publikování různých textů, plánů, projektů, příspěvků, grafů a prací. Zahrnuje také možnost vytvoření emailových účtů pro zaměstnance firmy pod konkrétní doménou. Zaměstnanci firmy tak mohou snadněji spolupracovat na projektech a sdílet informace bez ohledu na to, kde právě jsou. Zvyšuje se tak jejich produktivita.

Firmy mohou na své doméně využít zhruba 60 aplikací a služeb v rámci Google Apps, a to zdarma v češtině pro neomezený počet uživatelů. Velkou výhodou je v neposlední řadě také bezpečné uložení dat.

Mapové služby

Pokud budete chtít země, kam exportujete, navštívit, ze všeho nejdříve bude potřeba se v nové lokalitě zorientovat. Jednotlivé mapové služby vám pomohou návštěvu snadno naplánovat.

Mapy Google – google.cz/mapy

Mapy Google umožňují najít jakékoliv místo, firmu nebo organizaci na principu vyhledávání (nemusíte znát jeho přesný název). Nabízí také plánování cest na návštěvy nebo pracovní cesty do zahraničí, v některých zemích/městech můžete využít i trasy veřejné dopravy. Snadno si najdete podrobný itinerář cesty z místa svého bydliště třeba až do Berlína. Pokud pojedete autem, tak snadno zjistíte, jaká je dopravní situace a jak se jí případně vyhnout.

Využít můžete i mobilní navigaci na Mapách Google. Je to online GPS navigace s hlasovým naváděním, reálnými snímky ulic a satelitními fotografiemi. Služba Navigace Google je zcela zdarma a vždy aktuální, aniž by bylo nutné dokupovat další mapy nebo data. Díky dalším inovacím – funkci hlasového vyhledávání a také Street View zobrazení na úrovni ulic – tak může být vaším nepostradatelným pomocníkem na cestách.

Funkce Moje mapy navíc nabízí unikátní možnost, jak si vytvořit vlastní mapu svých oblíbených míst: ať už poboček firmy, zajímavých míst v okolí vašeho domu anebo oblíbených hotelů a podobně.

Podnikatelům navíc Mapy Google nabízí další nástroj, jak dát o sobě vědět potenciálním zákazníkům. Můžete se zapsat do Adresáře míst, být součástí katalogu a mít vlastní stránku s důležitými informacemi. Propojení mapy na Vašich stránkách s obsahovou sítí AdSense totiž umožňuje do mapy umístit reklamu, která je relevantní pro danou lokalitu. Zákazník tak vaši prezentaci uvidí při brouzdání na mapách.

Google Earth – google.cz/earth

Je populární aplikace nabízející trojrozměrný pohled na planetu Zemi prostřednictvím internetu. Umožňuje „přeletět“ na libovolné místo a zobrazit satelitní snímky, mapy, terén či prostorové budovy a umí i to, co klasická tištěná mapa nedokáže – můžete si udělat plnohodnotnou procházku a teritorium prozkoumat.

Street View – google.cz/streetview

Prohlédněte si, kam jedete. Funkce Street View umožňuje prohlížet nejrůznější místa celého světa prostřednictvím panoramatických snímků pořízených přímo z ulice. Tato služba vám umožní prohlédnout si restauraci, kde máte domluvenou obchodní schůzku s partnery nebo se předem můžete porozhlédnout po okolí vašeho hotelu, ve kterém na svých cestách za obchodem budete přespávat.

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek