Zdroj: CzechTrade

Americká obchodní komise žaluje Amazon

Americká Federální obchodní komise (FTC) podala antimonopolní žalobu na online obchod Amazon. FTC tvrdí, že společnost využívá své vedoucí postavení na trhu k vlastnímu prospěchu a nutí spotřebitele platit za produkty vyšší ceny.

Spolu s Federální obchodní komisí (FTC) se do žaloby proti americkému internetovému obchodu Amazon připojili generální prokurátoři ze 17 států USA.

Logo Amazonu s nákupním košíkem a krabicemi, ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie

Hlavním bodem jejich obvinění je tvrzení, že Amazon v rámci svých obchodních praktik brání konkurenci a prodejcům ve snižování cen, což má negativní dopad na kvalitu produktů pro zákazníky. Podle FTC a státních partnerů Amazon účtuje přehnané poplatky prodejcům, brání inovacím a narušuje férovou soutěž.

ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva

FTC požádala soud, aby vydal nařízení, která by donutila společnost Amazon ukončit nezákonné praktiky. Jedním z konkrétních obvinění je, že Amazon na své platformě nerovným způsobem upřednostňuje prodejce, kteří neposkytují produkty za nižší ceny než sama společnost Amazon. FTC tvrdí, že Amazon zneužívá svou monopolní pozici na úkor spotřebitelů i prodejců.

Šéfka FTC Lina Khan zdůraznila, že Amazon využívá monopolní sílu a tím škodí milionům rodin, které nakupují na jeho platformě, i tisícům prodejců, kteří tuto platformu využívají ke svému podnikání.

Společnost Amazon se brání a označuje žalobu od FTC za nepodloženou. Říká, že žaloba by mohla poškodit spotřebitele, protože by mohla vést k nárůstu cen a zpomalení dodávek zboží zákazníkům. Podle Davida Zapolského, právního zástupce Amazonu, naopak kritizované praktiky přispěly k podpoře hospodářské soutěže a inovacím v maloobchodním sektoru.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade USA, Austin.
Zdroj: www.reuters.com

• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Služby

Doporučujeme