Přestože mají větší výrobci uzavřeny víceleté smlouvy, dodavatelé nestíhají lahve dopravit. Navíc většina skleněných lahví používaných v USA je z dovozu.
I přes všechna omezení v mezinárodní dopravě vzrostl dovoz skleněných lahví do USA v prvních deseti měsících roku 2021 přibližně o 3 % a dovoz 750ml lahví na víno se zvýšil dokonce o 14 %. Ani tato navýšení nestačí pokrýt poptávku, která roste ještě rychleji. Svůj podíl na tom mají i nadcházející vánoční svátky a oslavy nového roku, které jsou z pohledu maloobchodu nejdůležitějším obdobím.
Menší producenti nápojů již počítají s nižšími prodeji, protože nebudou moci na trh vrhnout maximální možné množství svých produktů. Konkurenční výhodu získají společnosti s většími zásobami obalů nebo ty, které mají vlastní výrobní linky na skleněné obaly.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
K těm patří například Constellation Brands (výrobce piv Corona aModelo nebo vín a lihovin) s linkami v Illinois a Mexiku. Nicméně, i tato společnost již počítá s nižšími prodeji u piv v hnědých lahvích (Pacifico či Modelo Negra), kterých je na trhu nedostatek.
Nedostatek obalů na trhu USA tak otevírá určitý prostor i pro pivo, víno či lihoviny z dovozu, tedy i pro české exportéry.