AMSP ČR představila vítěze soutěží eŽena a eManuel

Vítěze ve dvou kategoriích soutěží podporujících e-commerce v drobném podnikání představuje letos poprvé Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Jde o soutěže eŽena pro drobné podnikatelky a soutěž eManuel pro řemeslníky. Asociace je organizuje ve spolupráci s balíkovým přepravcem General Logistics Systems Czech Republic s.r.o. (GLS).

Výherkyní první ceny se stala Kamila Černá. Foto: AMSP ČR

Cílem soutěže eŽena je ocenit práci malých podnikatelek a zviditelnit jejich schopnosti, samostatnost a kvalitu služeb. Soutěž je určena pouze ženám, které v rámci podnikání provozují vlastní e-shop nebo jej plánují založit a posílají z něj balíky svým zákazníkům. Záštitu poskytl soutěži interní projekt AMSP ČR „Podnikavá žena“.

Soutěž eManuel hledá inspirativní příběhy řemeslníků, kteří úspěšně překonali mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu a čestném jednání. Současně jde v soutěži o řemeslné podnikání, jehož součástí je odesílání balíků prostřednictvím přepravních služeb. Záštitu poskytl soutěži interní projekt AMSP ČR „Fandíme řemeslu“.

Registrace do soutěží probíhala od 10. června do 31. srpna 2021. „Doputovalo k nám množství inspirativních příběhů žen podnikatelek a podnikatelů, kteří se zabývají vlastní produkcí,“ přibližuje předseda představenstva AMSP ČR Josef Jaroš.

„Rozpovídali se například o tom, co začátky podnikání obnášejí, jaká úskalí museli překonat nejen během uplynulého koronavirového roku, či jaké jsou jejich vize do budoucna, a podělili se o doporučení pro ty, kteří o vlastním podnikání třeba zatím jen uvažují,“ popisuje Jaroš.

V každé kategorii vybrala porota složená ze zástupců Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a GLS deset nejzajímavějších podnikatelských příběhů, které byly zveřejněny 27. září 2021 na webových stránkách www.podnikavazena.cz a www.fandimeremeslu.cz včetně sociálních sítí pro hlasování veřejnosti.

V jednotlivých soutěžích zvítězili:

eŽena

1. místo: Kamila Černá

Výherkyní první ceny se stala Kamila Černá, která získala v hlasování veřejnosti 730 platných hlasů. Kamila se zabývá prodejem parukových výrobků a s podnikáním začala již v roce 1994. Rozhodla se vybudovat síť prodejen, které by nabízely kvalitní paruky i v menších městečcích a tím pomohly zvýšit sebevědomí a kvalitu života už tak zkoušených žen (později i mužů). V dnešní době formou komisního prodeje zásobuje přes šedesát provozoven po celé ČR a také provozuje e-shop.

2. místo: Jana Mráčková

Druhé místo si v hlasování veřejnosti vybojovala Jana Mráčková, která působí v oboru online vzdělávání, knih a vydavatelství, papírnictví. Jany vášní už od mala jsou papírové výrobky (diáře, samolepky, pohledy, sešity atd.), které můžete nalézt na jejím e-shopu Papírové štěstí. Aktuálně také chystá sérií krásných praktických zápisníků pro domácnost i kancelář a zápisník finančně úspěšné ženy pro lepší finanční gramotnost a zručnost.

3. místo: Pavla Šťastná

Na třetí příčce se umístila Pavla Šťastná, která začala s projektem Krásná mamka v roce 2017. Jejím hlavním důvodem pro vstup do podnikání byla potřeba vnést do módy pro kojící maminky trochu (víc) elegance V úplných začátcích to byla také její vlastní potřeba mít něco hezkého, v čem by se dalo jednoduše nakojit dcerku. Jako vystudovaná textilačka věděla, že existují nádherné materiály a že se dá výrobek opravdu precizně zpracovat, když se chce, a tak se do toho pustila.

eManuel

1. místo: Jan Weiss

Vítězem první ceny se stal Jan Weiss s celkovým počtem 408 platných hlasů. Jan podniká společně se svým bratrem v zahradnickém oboru od roku 2018. Už při studiu na škole se mu začala otevírat cesta pro malé podnikání, kdy dostával nabídky na realizaci různých zahrádkářských přání. Postupem času si tak pořídili své vlastní prostory a přidali k jejich podnikání i výrobu rostlin, otevřeli si Zahradnictví Weiss a online prodej našich rostlin.

Jan Weiss. Foto: AMSP ČR

2. místo: Martin Plůcha

Na druhém místě se umístil Martin Plůcha, který se zabývá výrobou bytových dekorací z betonu, kovu a dřeva. Příběh jeho značky Comewoo začal psát již v dětství, kdy experimentoval se dřevem. Sice bez profesionálních truhlářských nástrojů, ale hezky ručně a o to více originálně.  Ve chvíli, kdy objevil kouzlo ohně, stalo se opálené dřevo jeho vášní. Před rokem se ke dřevu přidal beton a nyní jsou na jeho e-shopu také k nalezení betonové výrobky.

3. místo: Magda Sedlářová

Třetí příčku vybojovala Magda Sedlářová zabývající se ručním vyšíváním, šitím krojů a výšivkami na civilní oblečení. Magda začala s vyšíváním krojů již v patnácti letech a dodnes se tomu věnuje naplno. Nezůstala jen u krojů, ale šije také další věci, které prodává na e-shopu a v sezónním dřevěném stánečku u zámku Milotice. Inspiraci bere z nástěnných maleb, keramiky a krojů většinou z okolí Kyjova.

„Po velmi pozitivním ohlasu na první ročník soutěže eŽena, která měla za cíl podpořit především aktivní ženy, hledající v oblasti internetového prodeje novou možnost spojit svoje nápady a kreativitu s rodinnými povinnostmi, přišla epidemie koronaviru,“ podotýká Pavel Včela, Division Manager General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

„Tím tato soutěž dostala nečekaně nový rozměr, kdy se ze dne na den stovky a tisíce malých podnikatelů musely naučit prodávat online. Prodejny byly zavřeny, trhy zrušeny. Balíková logistika se stala zcela zásadní infrastrukturou pro život mnohých řemeslných výrobců. Abychom je podpořili, přidali jsme novou soutěžní kategorii pro šikovné a manuálně zručné výrobce pod názvem eManuel,“ říká Pavel Včela. „Jsme rádi, že těmto pilným a obdivuhodným lidem můžeme pomoci se vstupem do nového světa on-line prodeje a balíkové logistiky a na příkladech vítězů dodat odvahu těm, kteří se tohoto kroku do 21. století stále ještě obávají,“ vzkazuje.

Roman Kučera, garant projektu AMSP ČR „Fandíme řemeslu“ a jednatel Střechy Bohemia s.r.o. uvádí: „My v projektu ´Fandíme řemeslu´ máme za cíl podporovat řemeslníky a řemeslo jako takové. Vycházíme z praxe řady firem a konkrétních zkušených řemeslníků.  I já sám jsem jedním z nich. Naším cílem je vyzdvihnutí řemesla a jeho propagace, jehož součástí je i tato soutěž. Za nejvíce důležité považujeme vrátit řemeslu hrdost a prestiž, kterou si právem zaslouží.“

„Řada menších podnikatelek dělá úžasné věci, věnují své práci obrovské množství energie, času, úsilí a stále se domnívají, že nejsou ničím významné. Ve valné většině jde o maminky s malými dětmi, které se ještě navíc stihnou věnovat své rodině a často i dalším aktivitám ve svém okolí. Chceme proto ukázat veřejnosti právě tyto podnikatelky, které si zcela určitě pozornost a ocenění zaslouží“, uvádí místopředsedkyně představenstva a ambasadorka projektu Podnikavá žena AMSP ČR Šárka Ošťádalová.

Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR dodává: „Těší nás, že můžeme prostřednictvím těchto soutěží zviditelnit zajímavé zástupce drobného podnikání, kteří se obvykle do médií nedostanou. Je třeba jim poděkovat za jejich nadšení a vytrvalou práci.“

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: E-commerce | Obchod

Doporučujeme