Argentinci objevují Evropu a láká je i Česko

Evropa je pro Argentince při cestách do zahraničí první volbou. I proto se letos v listopadu v rámci incomingové mise vydalo sedm argentinských firem do Česka objevovat nové destinace pro zážitkovou turistiku.

Argentinští touroperátoři během mise, která proběhla v rámci nástroje Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), navštívili čtyři česká města a navázali kontakty s českými firmami zajišťujícími program v cílové destinaci. Akci zorganizovalo Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

Ilustrační fotografie

Cílem bylo poznání českého prostředí turistického ruchu a propojení argentinských firem s českými dodavateli služeb. Program v Praze a vybraných regionech byl připravován ve spolupráci s řadou soukromých subjektů (cestovní kanceláře, hotely, restaurace) a regionálními destinačními manažery. Jeden den byl vyhrazen moderovaným B2B setkáním, která se konala v hotelu Mandarin Oriental Prague. Podnikatelská mise v tomto ohledu splnila svůj cíl a výrazně překročila očekávání argentinských účastníků. 

Většina argentinských obyvatel má evropské kořeny a při výběru zahraniční dovolené bude evropský kontinent vždy první volbou. S ohledem na finanční náročnost takové cesty je však typickému argentinskému turistovi 65–75 let, je vzdělaný a bonitní. Většina nadále využívá služeb tradičních cestovních kanceláří a touroperátorů, ohledně destinací si nechávají poradit.

Nejužší část pak hledá prémiovou turistiku, která je klientovi šitá na míru. Argentinští touroperátoři jsou tedy prvním a nejdůležitějším kontaktem pro všechny české poskytovatele turistických služeb, kteří v Argentině chtějí prodávat své služby.

Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi

Národní stánek na veletrhu

Turistický průmysl byl v Argentině jedním z oborů nejvíce zasažených pandemií nemoci covid-19. Výpadek tržeb zatím nebyl zcela nahrazen a existuje velká poptávka po navýšení klientely. V Argentině mají české firmě velký potenciál. Ačkoliv ekonomika Argentiny je na pokraji rozvratu, vysokopříjmová část padesátimilionové populace nouzí netrpí.

Pro české dodavatele turistických služeb se může zdát Argentina vzdálená, úsilí se však z dlouhodobého pohledu vyplácí. Pro české cestovní kanceláře je vhodné sejít se osobně s argentinskými protějšky. Je třeba počítat s tím, že i nejvyšší management často nehovoří anglicky.

Jednou z příležitostí pro setkání je největší turistický veletrh v Jižní Americe, který se každý říjen koná v Buenos Aires. V roce 2023 se bude konat v termínu 30.9. – 3.10., Česko by mělo být zastoupeno prostřednictvím národního stánku. Akci by mělo organizovat opět Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism. Ta má v Argentině i své zastoupení, na které je možné se v případě zájmu obrátit.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Buenos Aires (Argentina). Autor: Radek Hovorka, ekonomický diplomat.

• Teritorium: Amerika | Argentina | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | Služby

Doporučujeme