Mezinárodní turistický veletrh konající se v Baku po 3leté pandemií způsobené proluce je tak ideálním pro prezentaci možností, při níž může Česká republika turistům z regionu představit zajímavé destinace.
Cestovní ruch patří k jednomu z celosvětovou pandemií nejvíce zasažených sektorů. Jeho obnova a navázání nových partnerství patří k prioritám celosvětově. Ázerbájdžán se tématu věnuje ve své střednědobé strategii cestovního ruchu publikované v roce 2021. Konání 19. ročníku Mezinárodního turistického veletrhu, který se ve dnech 4.–6. dubna 2023 konal v Baku, tak sloužilo k navázání nových kontaktů a obnovení těch pandemií přerušených. Vzhledem ojedinělosti veletrhu obdobného rozsahu v regionu se tak akce stala vítanou platformou pro osobní setkávání.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Česká účast na národním stánku byla organizována Velvyslanectvím České republiky ve spolupráci s CzechTourism a za podpory Ministerstva pro místní rozvoj. Specifické zaměření na lázeňský sektor a propagaci regionální turistiky v ČR přitahovalo v průběhu akce nadstandardní pozornost z celkem 3 200 návštěvníků. Ti reprezentovali nejen místní cestovní kanceláře a potenciální partnery, ale také početné zájemce o individuální cestování. O atraktivitě České republiky pro místní turisty svědčí také celoroční přímé spojení mezi Prahou a Baku, které aktuálně operuje dvakrát v týdnu (pondělí a pátek).
Cílem české účasti byla podpora lázeňského sektoru, jež se po pandemii zotavuje pomaleji. Sektor kromě úbytku turistů z východní Evropy trpí také zkracováním doby pobytu v lázeňských zařízeních. Pro české lázeňství je, i vzhledem k historickému obchodním vazbám, Ázerbájdžán klíčovým trhem. Veletrhu se zúčastnilo 6 zástupců lázeňských subjektů (Falkensteiner hotel, hotel Thermal Karlovy Vary, Léčebné lázně Jáchymov, Royal Spa a Lázně Teplice v Čechách) a zástupci instituce Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj.