Belgičtí spotřebitelé si oblíbili nealko pivo

Belgický trh dlouhá léta odolával nealko verzím alkoholických nápojů. V posledních pěti letech se však prodej nealka téměř ztrojnásobil.



Důvodem jsou zvýšené kontroly řidičů za volantem, ale i kampaň v zájmu zvýšení bezpečnosti silničního provozu či v neposlední řadě kvalita zdraví. Zájem roste o nealko pivo, víno, šumivé víno, ale i koktejly. Ze zhruba 8,5 milionu litrů v roce 2013 se konzumace nealkoholického piva, vína a dalších produktů vyšplhala v loňském roce skoro na 24 milionů litrů.

Největší zájem je o nealkoholické pivo, jehož spotřeba vzrostla v posledním roce skoro o čtvrtinu.

Za trendem také může stát skutečnost, že méně alkoholu znamená méně kalorií.

Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Autor článku: Alena Mastantuono, CzechTrade Brusel.
Rubrika časopisu na euro.cz

• Teritorium: Belgie | Evropa | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Služby

Doporučujeme