BikeFair: Startup s českými kořeny chce dobýt zemi cyklistů

Nizozemský startup s českými kořeny BikeFair přináší na jeden z největších trhů s jízdními koly platformu, která dává druhou šanci starším jízdním kolům – ať už jsou z druhé ruky nebo z outletových prodejů.

BikeFair získal investici, která mu má pomoci ovládnout Nizozemsko, ale také expandovat na další trhy západní Evropy. Mezi hlavními investory je andělský fond Grouport finanční skupiny DEPO Ventures.

Celková investice, o kterou startup usiluje, je 500 tisíc eur (v přepočtu zhruba 13 milionů korun).

Bezpečné online tržiště s koly?

Podstatou celé myšlenky BikeFairu je vytvořit online tržiště, které má být podle zástupců firmy spolehlivější, bezpečnější a pohodlnější pro prodávající i kupující.

Služba díky pečlivému ověřování původu kol zaručuje, že žádný prodaný bicykl nepochází z trestné činnosti. Každý prodávající musí poskytnout číslo rámu kola, to je posléze zkontrolováno skrze policejní databázi a přes mezinárodní registry,“ vysvětluje zakladatel BikeFair Jan Pecník.

Platforma současně prověřuje důvěryhodnost a kvalitu inzerátů a všímá si i kvality prodejních fotografií. K bezpečnosti celého systému přispívá také bezhotovostní systém plateb.

Jan Pecník

Zmíněným tržištěm plány BikeFairu nekončí – firma plánuje také zprostředkování servisu, pojištění a souvisejících služeb. „Zákazník si může vybrané kolo vyzkoušet za asistence profesionálů, kteří jsou schopni poradit s výběrem,“ sděluje Pecník. Startup zároveň nabízí vyhledávací funkci (uživatelům známou například z portálů typu Airbnb), díky které se vylepší pozice lokálních bikeshopů či prodejců kol.

Bike Fair zaujal Anděly z Grouportu

„Věřím, že metropole budoucnosti je metropole bez aut, která je protkaná hustou sítí veřejné dopravy doplněná o možnosti kombinované osobní přepravy. Výsledkem je efektivní a ekologická mobilita v rámci celého systému. V BikeFairu vidím potenciál k naplnění této vize. Navíc považuji Jana Pecníka za ideálního zakladatele. Je inteligentní, má vášeň pro věc a a jasnou vizi,“ říká partner Grouportu Michal Ciffra.

„Investice nám pomůže realizovat plán na ukotvení BikeFairu v Nizozemsku a k budoucí expanzi na další trhy. Již dnes je aplikace dostupná například ve Velké Británii nebo Spojených státech. Momentálně se však budeme plně soustředit na nizozemský trh,“ dodává spoluzakladatel a CEO Jan Pecník.

Dalším tématem, kterému se startup věnuje, je udržitelnost. Spolu s tím, jak se udržitelný způsob života rozšiřuje po celém světě, chce v tomto směru růst také BikeFair.

Andělské investice

Grouport podporuje technologické společnosti v počátečním stadiu vývoje (pre-seed & seed), jejichž nápady a vize mají potenciál vytvářet nové kategorie a radikálně měnit celá odvětví, a to v celosvětovém měřítku. Fond v minulosti investoval například do startupů Spendee, Kareer, HoloMe nebo Tatum.

„Kola jsou zejména ve městech dopravní prostředek budoucnosti a my chceme mít jistotu, že k nim všichni mají snadný, legální a udržitelný přístup. Zdaleka ne každý pak ví, jak se o své kolo starat či jak zvládnout základní opravy. Naším cílem je poskytnout lidem skrze místní obchodníky snadný přístup ke kolům, informace o jejich údržbě a propojit cyklisty s lokální sítí odborníků. Tím omezíme jakékoliv překážky, proč na kole nejezdit. Lidé mohou přispět ke sdílené ekonomice, podpořit lokální trh a dát druhou šanci jízdním kolům, která by jinak byla vyřazena,“ shrnuje Pecník.

Mimo to BikeFair spolupracuje s neziskovými organizacemi bojujícími proti zlodějům kol jako Bike Index či s organizací Give a Bike Foundation, jež sbírá dary v podobě kol, které posléze posílá do Afriky.

Redakčně upravená tisková zpráva HustáKomunikejšn




• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | E-commerce
• Teritorium: Česká republika | Nizozemsko