BikeFair získal investici, která mu má pomoci ovládnout Nizozemsko, ale také expandovat na další trhy západní Evropy. Mezi hlavními investory je andělský fond Grouport finanční skupiny DEPO Ventures.
Celková investice, o kterou startup usiluje, je 500 tisíc eur (v přepočtu zhruba 13 milionů korun).
Bezpečné online tržiště s koly?
Podstatou celé myšlenky BikeFairu je vytvořit online tržiště, které má být podle zástupců firmy spolehlivější, bezpečnější a pohodlnější pro prodávající i kupující.
„Služba díky pečlivému ověřování původu kol zaručuje, že žádný prodaný bicykl nepochází z trestné činnosti. Každý prodávající musí poskytnout číslo rámu kola, to je posléze zkontrolováno skrze policejní databázi a přes mezinárodní registry,“ vysvětluje zakladatel BikeFair Jan Pecník.
Platforma současně prověřuje důvěryhodnost a kvalitu inzerátů a všímá si i kvality prodejních fotografií. K bezpečnosti celého systému přispívá také bezhotovostní systém plateb.
Zmíněným tržištěm plány BikeFairu nekončí – firma plánuje také zprostředkování servisu, pojištění a souvisejících služeb. „Zákazník si může vybrané kolo vyzkoušet za asistence profesionálů, kteří jsou schopni poradit s výběrem,“ sděluje Pecník. Startup zároveň nabízí vyhledávací funkci (uživatelům známou například z portálů typu Airbnb), díky které se vylepší pozice lokálních bikeshopů či prodejců kol.
Bike Fair zaujal Anděly z Grouportu
„Věřím, že metropole budoucnosti je metropole bez aut, která je protkaná hustou sítí veřejné dopravy doplněná o možnosti kombinované osobní přepravy. Výsledkem je efektivní a ekologická mobilita v rámci celého systému. V BikeFairu vidím potenciál k naplnění této vize. Navíc považuji Jana Pecníka za ideálního zakladatele. Je inteligentní, má vášeň pro věc a a jasnou vizi,“ říká partner Grouportu Michal Ciffra.
„Investice nám pomůže realizovat plán na ukotvení BikeFairu v Nizozemsku a k budoucí expanzi na další trhy. Již dnes je aplikace dostupná například ve Velké Británii nebo Spojených státech. Momentálně se však budeme plně soustředit na nizozemský trh,“ dodává spoluzakladatel a CEO Jan Pecník.
Dalším tématem, kterému se startup věnuje, je udržitelnost. Spolu s tím, jak se udržitelný způsob života rozšiřuje po celém světě, chce v tomto směru růst také BikeFair.
Andělské investice
Grouport podporuje technologické společnosti v počátečním stadiu vývoje (pre-seed & seed), jejichž nápady a vize mají potenciál vytvářet nové kategorie a radikálně měnit celá odvětví, a to v celosvětovém měřítku. Fond v minulosti investoval například do startupů Spendee, Kareer, HoloMe nebo Tatum.
„Kola jsou zejména ve městech dopravní prostředek budoucnosti a my chceme mít jistotu, že k nim všichni mají snadný, legální a udržitelný přístup. Zdaleka ne každý pak ví, jak se o své kolo starat či jak zvládnout základní opravy. Naším cílem je poskytnout lidem skrze místní obchodníky snadný přístup ke kolům, informace o jejich údržbě a propojit cyklisty s lokální sítí odborníků. Tím omezíme jakékoliv překážky, proč na kole nejezdit. Lidé mohou přispět ke sdílené ekonomice, podpořit lokální trh a dát druhou šanci jízdním kolům, která by jinak byla vyřazena,“ shrnuje Pecník.
Mimo to BikeFair spolupracuje s neziskovými organizacemi bojujícími proti zlodějům kol jako Bike Index či s organizací Give a Bike Foundation, jež sbírá dary v podobě kol, které posléze posílá do Afriky.
Redakčně upravená tisková zpráva HustáKomunikejšn