Brazilské pão de queijo se snaží dobýt svět

Ve většině brazilských pekáren se vývoz pão de queijo pohybuje okolo 6%. V Pekárně Minas vzrostl tento podíl na 30-40% díky tomu, že její část byla skoupena kanadskou firmou McCain. Tato firma se pohybuje ve více než 80 zemích a vyrábí především mražené hranolky a ostatní polotovary. 


  • Země: BR – Brazílie
  • Datum zveřejnění: 30.04.2018

Vzhledem k tomu, že pão de queijo patří ke denodennímu chlebu Brazilců, ať už jsou kdekoliv, je v zájmu mnoha lidí vyvážet jej do celého světa. Největší výzvou je nyní objevit konzervant, který by prodloužil dobu spotřeby až na 120 dní. Pekařka Heloisa Bacellar dodává, že pão de queijo je velmi univerzální pokrm, který se hodí k jakékoliv příležitosti, je pro dospělé i pro děti a v neposlední řadě je kompatibilní s bezlepkovou dietou.

I přes výše zmíněné výhody, tyto brazilské sýrové bochánky se bohužel nemohou dovážet do  Evropské unie. Hlavním problémem je fakt, že toto omezení se stahuje na dovoz všech výrobků, ve kterém je více než 20% podíl mléka. To se nyní snaží změnit Brazilská asociace sýrového průmyslu, která se domnívá, že riziko tuberkulózy či brucelózy je minimální. Proto, aby se obchod uvolnit je potřeba uplatňovat evropské normy. Marketingový ředitel Casa de Pao de Queijo se domnívá, že je snazší zaujmout spotřebitele již hotovou a upečenou pochoutkou, nikoliv mraženým polotovarem. Podle něj však chybí podpora vlády a také větší propagace tohoto brazilského produktu v zahraničí. 

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade São Paulo
Zdroj: Folha de São Paulo

 

Souborové přílohy

• Teritorium: Amerika | Brazílie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme