Britové se začínají orientovat na private labels produkty a cenově výhodný sortiment

Britští zákazníci nahrazují značkové zboží levnějšími výrobky tzv. private labels a volí cenově výhodnější sortiment produktů, aby se vyrovnali s inflací cen potravin.

Inflace se za čtyři týdny do 12. června 2022 vyšplhala na 8,3 %, což je nejvyšší hodnota od dubna 2009.

Ilustrační fotografie

Společnost Kantar, která se zabývá průzkumem trhu, uvedla, že ceny ve Velké Británii nejrychleji rostou v sektorech, jako jsou máslo, mléko a krmivo pro psy, zatímco v sektoru lihovin klesají.

Společnost dále uvedla, že tržby supermarketů za značkové zboží se za poslední čtyři týdny (do 12. června) meziročně snížily o 1,0 %, zatímco tržby za private labels výrobky vzrostly o 2,9 %, k čemuž přispěly dobré výsledky německých supermarketů s levnějšími potravinami Aldi a Lidl, které mají rozsáhlý sortiment těchto private labels. Prodej produktových řad, jako jsou Asda Smart Price, Co-op Honest Value a Sainsbury’s Imperfectly Tasty, vzrostl o 12,0 %.

Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?

Na základě nejnovějších údajů se průměrné roční výdaje za potraviny ve Velké Británii zvýší přibližně o 380 liber (465 USD). „To je o 100 liber více než jsme uváděli v dubnu letošního roku. To ukazuje, jak prudký byl v poslední době nárůst cen a jaký dopad má inflace na tento sektor,“ uvedl Fraser McKevitt, vedoucí oddělení maloobchodu a spotřebitelských informací společnosti Kantar.

Návštěvnost obchodů ve Velké Británii se v posledních čtyřech týdnech zvýšila o 3,4 %, zatímco podíl online prodeje na trhu s potravinami klesl na nejnižší hodnotu od května 2020, a to na 12,0 %. Digitální objednávky se v červnu snížily o téměř 9 %. „Tento pokles může být také důsledkem snahy nakupujících snížit náklady tím, že se vyhnou poplatkům za doručení,“ uvedl McKevitt.

Tržby v supermarketech během 12 týdnů (do 12. června) meziročně klesly o 1,9 %, ale v posledních čtyřech týdnech vzrostly o 0,4 %. Tesco, Aldi a Lidl byly jedinými skupinami, které během 12 týdnů zvýšily své prodeje.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme