Návrh cílí především na ochranu dětí a snížení jejich nadměrného zatížení potravinami s vysokým obsahem tuku, cukru nebo soli. V rámci plánů na omezení dětské obezity budou reklamy na nezdravé potraviny v televizi povoleny od října 2025 pouze po 21. hodině.
Omezení bude rovněž zahrnovat zákaz placených online reklam. Předpokládá se, že omezení pomůže řešit rostoucí počet onemocnění souvisejících s obezitou, jako jsou například cukrovka a nemoci srdce.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
V souvislosti s návrhem zákona byly rovněž zveřejněny pokyny, které obsahují podrobnější informace o tom, na které kategorie potravin a nápojů se zákon bude vztahovat. Producenti potravin tak získají podrobnosti k přípravě na nová pravidla, která vstoupí v platnost v příštím roce. Očekává se, že v důsledku těchto opatření zmizí z jídelníčku britských dětí ročně 7,2 miliardy kalorií, čímž se podle odhadů zabrání 20 000 případů dětské obezity.
Údaje britské Národní zdravotnické služby (NHS) ukazují velmi znepokojivý trend nárůstu dětské obezity. Téměř každé desáté dítě (9,2 %) ve věku, kdy nastupuje poprvé do školy, trpí obezitou a ve věku pět let má každé páté dítě (23,7 %) zubní kaz v důsledku nadměrné konzumace cukru.