Brněnská firma spouští globální alianci pro rozvoj rozšířené reality

Inovační společnost Business Factory, která má kořeny v Brně, přichází s novým globálním projektem Xnauts.io. Ten má jako hlavní cíl přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality a pomáhat jim se vstupem do Metaverse.

Do čela nově vznikající společnosti se postaví Pavel Max Vincenc, který nasbíral přes 20 let zkušeností z vedoucích kreativních pozic v agenturách jako Havas Worldwide a dalších. Je organizátor a zakladatel prvního festivalu zaměřeného na rozšířenou realitu na světě – ARfest Prague.

Rozšířená realita nachází praktické využití i v průmyslu.

Kampaň s Amnesty International vedla k propuštění nevinných z vězení

Jako největší úspěch a také důkaz toho, jak důležitou roli hrají v dnešním světě kreativa postavená na inovacích, považuje Vincenc mnohaletou spolupráci a realizované AR kampaně pro Amnesty International. Díky těmto kampaním se podařilo vytvořit celosvětovou osvětu, která mimo jiné přispěla k propuštění tří nevinně vězněných na svobodu.

„Nad projektem Xnauts zaměřeným na rozšířenou realitu v symbióze s ARfest jsem přemýšlel už několik let, ale až nyní se mi podařilo najít správného partnera. S Honzou Pátkem máme stejný pohled nejen na inovace. Navíc se nám podařilo pro Xnauts vytvořit unikátní a globální alianci, do které máme v plánu zvát ty nejlepší světové XR tvůrce a kreativce, kteří společně s námi budou projekty realizovat. Už nyní je součástí aliance Chris Pelk, kreativní ředitel holandské agentury livewall, který má za sebou desítky projektů a vytvořil například oficiální AR filtr pro Ozzyho Osbourna,” říká Pavel Max Vincenc, CEO společnosti Xnauts.

Pro projekt Xnauts našel Pavel Max Vincenc (vpravo) ideálního partnera v Janu Pátkovi (vlevo).

Na zářijový festival přijedou světové špičky

Hlavním cílem Xnauts je přivádět lokální i zahraniční značky a umělce do rozšířené reality a metasvěta. Vytvářet pro ně koncepty, které budou lidi bavit a zvyšovat čas strávený se značkou a ovlivňovat její vnímání. Jelikož je rozšířená realita v Česku stále na začátku, bude cílem Xnauts také vzdělávat značky v oblasti rozšířené reality. Proto bude Xnauts společně s Business Factory organizovat konferenci ARfest 2022, kam 9. září přiveze jak zástupce platforem (META, TikTok a další), tak i světové tvůrce nejúspěšnějších AR/XR projektů, kteří se s publikem podělí o to, jak právě využívat rozšířenou realitu pro business.

Rozšířená realita pomůže například představit si, jak bude vypadat nábytek v zatím prázdném pokoji.

„Pokud chceme držet tempo růstu a být tu za deset let, musíme neustále přicházet s novými přístupy a hlavně strategicky investovat. Proto pravidelně dáváme jednotky milionů korun ročně do interních invovací, což mi přijde z dlouhodobého hlediska jako to nejlepší, co můžeme pro rozvoj firmy dělat,” uzavírá Jan Pátek, CEO společnosti Business Factory.

Původně brněnská marketingová agentura Business Factory funguje na trhu již 13 let a za tu dobu stihla vyrůst, posunout se mezi největší české agentury a expandovat za hranice České republiky. Díky tomu poskytuje marketingová řešení firmám z více než 30 zemí světa a její tým má více než sto lidí ze čtyřech světových poboček. Dohromady spravují marketingové roční rozpočty ve výši jedné miliardy korun.

Tisková zpráva společnosti Business Factory

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Elektronika a elektrotechnika | Nanotechnologie

Doporučujeme