Podle tajemníka Sdružení pěstitelů Lea Valley, Leeho Stilese, si řetězce od tohoto kroku slibují snížení nákladů, protože díky omezení sortimentu, který vyžaduje další zpracování, se sníží náklady spojené s prodejem.
„Řetězce snižují množství nakupovaných rajčat a také množství zpracovaných čerstvých produktů, jako je například krájené a balené čerstvé ovoce nebo zelenina,“ řekl Stiles.
Supermarkety se tak snaží zefektivnit nabídku upravených produktů, jako jsou například rajčata, kterých mají v prodeji více než 200 variant.
„Možná jich v budoucnu nebude tolik v balení, takže velikost balení bude menší a možná se také nebude nabízet tolik odrůd. Vše, co vyžaduje další práci při vážení, balení apod., se omezuje. Proto supermarkety omezují výběr,“ dodal Stiles.
To by znamenalo, že zpracované produkty, jako je například krájená mrkev nebo brokolice v obalu, se v budoucnu budou prodávat pouze volně ložené a celé, aby se předešlo dodatečným nákladům na práci spojenou s další úpravou produktů. Stiles varoval, že omezení výběru může vést k nárůstu dovážených produktů nebo k tomu, že pracovní síla bude outsourcována do zahraničí, kde bude levnější.