Češi budou vyrábět brambůrky pro Balkán

Po ovládnutí chorvatské firmy Adria Snack Company bude gigant Intersnack optimalizovat výrobu ve svých továrnách ve střední a východní Evropě, kam spadají i ty české.

„Znamená to, že bychom v továrnách v Česku do budoucna vyráběli něco pro trhy v Chorvatsku a dalších zemích. V Chorvatsku nebudeme pro český ani slovenský trh nic vyrábět,“ řekl deníku E15 šéf české pobočky Pavel Šercl, který je zodpovědný také za region střední a východní Evropy Intersnacku.

Intersnack provozuje v regionu střední a východní Evropy kromě dvou českých továren v Choustníku a Hradci Králové jeden závod v Maďarsku a jeden v Rumunskou. S nedávnou transakcí získal ještě chorvatskou továrnu v Hercegovaci.

České továrny na slané pochutiny v Choustníku a Hradci Králové, které patří do německé skupiny Intersnack, budou vyrábět pro chorvatský trh a další balkánské země. Právě na balkánských trzích chce Intersnack posílit.



Na chorvatském trhu pak chce Intersnack posílit především značku Chio. Naopak chorvatské značky slaných pochutin patřící pod Adria Snack Company jako Čipi Čips rozšířit neplánuje. “Chorvatské značky zůstanou prozatím jen na lokálních trzích,” doplnil Šercl. 

Adria Snack Company byla společným podnikem chorvatské firmy Franck a německého Intersnacku. Loni německý gigant odkoupil ve firmě podíl chorvatského partnera a stal se tak jediným vlastníkem Adria Snack Company, která své výrobky vyváží do Bosny a Hercegoviny, Kosova a Černé hory.

Podle informací z chorvatských médií jej transakce vyšla na 12 milionů eur (zhruba 307 milionů korun). Šercl částku nepotvrdil. Od letošního ledna byl chorvatský podnik zařazený pod region střední a východní Evropy Intersnacku.

Intersnack je na českém trhu slaných pochutin jedničkou, patří pod něj značky Bohemia, Chio a Pom-Bär.

Převzato z portálu e15.cz. Autor článku: Barbora Pánková. Foto: Michael Tomes.

• Teritorium: Evropa | Chorvatsko | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl | Služby

Doporučujeme