Akce navazovaly na prestižní soutěž Sélections Mondiales des Vins, kde česká a moravská vína nakonec získala 13 medailí a zařadila se mezi nejúspěšnější země. Vinařství Volařík se svým vínem Johanniter se dokonce dostalo mezi TOP 50 vín celé soutěže.
Cílem celého marketingového projektu bylo posílit image českého vinařství jako moderního, udržitelného a inovativního odvětví a zároveň zvýšit povědomí o jeho kvalitě a rozmanitosti na vysoce konkurenčním trhu provincie Québec.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
V rámci projektu byly realizovány tři hlavní akce: Odborný seminář Masterclass (9. 10); Prezentace a degustace vín (14. 10.); Závěrečná VIP degustace oceněných vín soutěže (22. 10.). Za účasti národní someliérky Kláry Kollárové se na těchto akcích prezentovalo 12 českých a moravských vinařství, které oslovily klíčové importéry, distributory, nákupčí pro HORECA sektor, novináře nebo také zástupce provinčního liquor boardu SAQ. Součástí projektu byla i výrazná mediální kampaň v odborných médiích a na sociálních sítích.
Projekt byl realizován Velvyslanectvím ČR v Kanadě v úzké spolupráci s dalšími partnery (Národní vinařské centrum, Vinařský fond, vinařství Špalek a další vinařství, distributor Niche and Nosh) a také s Ministerstvem zemědělství, které akci financovalo z nástroje na podporu ekonomické diplomacie. Tato úspěšná marketingová akce má potenciál pomoci českým a moravským vínům více proniknout na kanadský trh.
