Česká a moravská vína zazářila v Kanadě

V průběhu října 2025 se v kanadském Montrealu uskutečnila série marketingových aktivit na podporu exportního potenciálu českých a moravských vín.

Akce navazovaly na prestižní soutěž Sélections Mondiales des Vins, kde česká a moravská vína nakonec získala 13 medailí a zařadila se mezi nejúspěšnější země. Vinařství Volařík se svým vínem Johanniter se dokonce dostalo mezi TOP 50 vín celé soutěže.

Tři sklenice s bílým, růžovým a červeným vínem stojící na sudu s hrozny
Ilustrační fotografie

Cílem celého marketingového projektu bylo posílit image českého vinařství jako moderního, udržitelného a inovativního odvětví a zároveň zvýšit povědomí o jeho kvalitě a rozmanitosti na vysoce konkurenčním trhu provincie Québec.

ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí

V rámci projektu byly realizovány tři hlavní akce: Odborný seminář Masterclass (9. 10); Prezentace a degustace vín (14. 10.); Závěrečná VIP degustace oceněných vín soutěže (22. 10.). Za účasti národní someliérky Kláry Kollárové se na těchto akcích prezentovalo 12 českých a moravských vinařství, které oslovily klíčové importéry, distributory, nákupčí pro HORECA sektor, novináře nebo také zástupce provinčního liquor boardu SAQ. Součástí projektu byla i výrazná mediální kampaň v odborných médiích a na sociálních sítích.

Projekt byl realizován Velvyslanectvím ČR v Kanadě v úzké spolupráci s dalšími partnery (Národní vinařské centrum, Vinařský fond, vinařství Špalek a další vinařství, distributor Niche and Nosh) a také s Ministerstvem zemědělství, které akci financovalo z nástroje na podporu ekonomické diplomacie. Tato úspěšná marketingová akce má potenciál pomoci českým a moravským vínům více proniknout na kanadský trh.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě.
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu mze.gov.cz v Proexportním okénku.
• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Oblasti podnikání: HORECA | Potravinářský průmysl

Doporučujeme