Obchodní partner české společnosti pomohl zvládnout veškeré administrativní nástrahy a nasadit účinnou marketingovou kampaň, jež dostala české výrobky do kuvajtských nemocnic.
Klíčem k úspěchu při vstupu na trh a nezbytným předpokladem podnikání v Kuvajtu je dokonalé porozumění dynamicky se vyvíjejícím tržním aspektům, pochopení komplexních regulativ a kulturních nuancí. Vladimír Müller, generální ředitel rodinné společnosti Dr. Müller Pharma, který nedávno s rodinou Kuvajt navštívil, připisuje pozoruhodný úspěch na tamním trhu právě roli, kterou sehrálo strategické partnerství s obchodním zástupcem, společností Map Pharma. Vyzdvihl přitom roli jejího marketingového ředitele Mohameda Reyada. Více než deset let trvající partnerství přispělo k růstu obchodního podílu a k expanzi české firmy nejen v Kuvajtu, ale i v Saúdské Arábii, ve Spojených arabských emirátech a v dalších zemích blízkovýchodního regionu.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Poptávka po lécích i zdravotnických službách roste
Farmaceutický trh v zemích Rady pro spolupráci v Zálivu (GCC) skýtá lukrativní příležitosti. Region zažívá boom poptávky po farmaceutickém zboží. Při pronikání na tento prosperující trh může být Kuvajt vstupní branou. Strategická geografická poloha z něj činí ideální přístupový bod v expanzi v rámci širšího regionu. Blízkost dynamicky rostoucích trhů, společně s podnikatelsky přívětivým prostředím, představuje zajímavou výchozí testovací platformu.
V Kuvajtu je přibližně 80 % prodeje léčiv hrazeno vládou. Vysoké standardy a nároky na kvalitu farmaceutických produktů zajišťují důvěryhodnost mezi pacienty i zdravotníky. Zvyšující se poptávka je tažena především faktory, jako jsou narůstající populace, vysoké příjmy obyvatel a rozvoj kapacit zdravotnické infrastruktury. V důsledku řady chronických onemocnění místní populace posiluje preventivní zdravotní péče a roste zájem po inovativních a specializovaných farmaceutických řešeních napříč léčebnými oblastmi.