Česká firma Nacházel prorazila v Austrálii s produkty pro cyklistiku

I díky tradici v oboru objevila firma Nacházel příležitost na trhu, kterou zatím dosavadní hráči plně nevyužili. Se značkou Bikeworkx expanduje nejenom do většiny zemí Evropské unie, ale také do Asie nebo do Austrálie.

bokeworkx produktyKdyž v roce 1999 Zdeněk Nacházel založil spolu se svým otcem společnost Nacházel, rozhodně nebyli v oboru žádnými nováčky. „Otec, na jehož činnost jsme navazovali, podnikal v oblasti maziv již od roku 1992 jako živnostník,“ vzpomíná Zdeněk Nacházel.

V začátcích podnikání přitom musela firma překonávat obtíže, které se z dnešního pohledu musí podnikatelům zdát absurdní. „Pamatuji si, jak moc velký problém nám v minulosti způsobily takzvaného Dlouhého ekonomické balíčky, kdy při dovozu veškerého zboží se na určitou dobu skládal depozit. To rozhodně podnikání nepomohlo,“ pokračuje Zdeněk Nacházel.

Video k článku

Exportovat tehdy nebylo jednoduché také z dalších důvodů. „Při vstupu na zahraniční trhy jsme hlavně na západních byli vnímání jako ti ‚z východu‘, což se většinou při otestování našich produktů změnilo,“ vysvětluje Zdeněk Nacházel a doplňuje: „To se ale vůbec netýká asijských trhů, tam je evropské a české zboží spíše bráno za kvalitní.“

Rodinná firma má v současnosti tři základní pilíře činnosti. Zaprvé zajišťuje prodejní servis chemických produktů, zadruhé zastupuje zahraniční společnosti v oblasti olejů, maziv a čistících prostředků na českém trhu, a zatřetí se zaměřuje na oblast maziv a čistících prostředků pro jízdní kola, kde působí pod značku Bikeworkx. Vyrábí také privátní značky pro zákazníky.

Export rozjeli díky kolům

zdenek nachazel bikeworkxPrávě se speciálními výrobky pro jízdní kola, se kterými začali na přelomu milénia, se společnost prosadila na zahraničních trzích. „Na úplném počátku byla spíše náhoda, kdy jsme byli dotázání výrobcem řetězů o vývoj maziva na domazávání řetězů pro jeho privátní značku. Námi navrhované řešení dopadlo v testech velmi dobře, nicméně zákazník od vybudování privátní značky upustil,“ popisuje Zdeněk Nacházel, co předcházelo zrodu značky.

„No a protože můj otec v mládí aktivně závodil na kole za Spartu Praha, znal se s bývalými závodníky, v té době stále činnými v cyklistice, věděl, že v tomto segmentu není na trhu nikdo aktivní. Náš vstup na trh byl tedy o něco jednodušší a šlo o to jen přesvědčit kvalitou, což se nám naštěstí povedlo,“ konstatuje Zdeněk Nacházel.

Klíčem úspěchu české firmy bylo, že pro mazivo na řetězy Chain Star zvolila jiný základ a složení, než jaké používá konkurence v tomto segmentu. „A právě to naše řešení se osvědčilo. Postupně jsme doplnili sortiment, který neustále rozšiřujeme. Řekl bych ale, že největší výhodou je právě funkčnost našich produktů,“ vyzdvihuje Zdeněk Nacházel.

U produkce pro privátní značky považuje za výhody společnosti Nacházel servis zákazníkovi, technické poradenství, ale třeba i poskytnutí povinných textů pro splnění legislativních požadavků různých trhů. „Představte si jen, že pro všechny naše produkty disponujeme povinnými texty ve 24 jazycích,“ vypočítává Zdeněk Nacházel.