Česká republika jako cíl turistů z Mexika

Málokterý sektor zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojená opatření tak silně jako cestovní ruch. V rámci propadu byl, i v důsledku cestovních omezení, nejcitelnější výpadek zahraniční klientely.

Počet zahraničních turistů přijíždějících do ČR klesl v roce 2020 o 64 %. Dostat český turistický ruch zpět na nohy by měly pomoci i projekty ekonomické diplomacie MZV (PROPED) propagující otevření ČR zahraničním turistům. Jeden z nich, zaměřený na mexické turisty, proběhl ve dnech od 18. do 25. října 2021. V jeho rámci navštívilo ČR přes 40 zástupců mexických cestovních kanceláří s vysokým potenciálem prodávat zájezdy do České republiky.

Ilustrační foto

Mexiko je v rámci Latinské Ameriky jedním z nejvýznamnějších trhů s ohledem na turismus směřující do ČR a zpráva o možnosti cestovat do ČR pro naočkované mexické cestovatele zde byla přijata s velkým očekáváním.

Zástupci mexických cestovních kanceláří měli během pobytu v ČR možnost poznat turistickou nabídku tak, jak je připravena pro zahraniční turisty. Navštívili několik krajů a navázali přímé kontakty s místními destinačními operátory, kteří okruhy sestavují, ale i se zástupci regionů a jednotlivých poskytovatelů turistických služeb.

Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi

Jakkoliv je Praha již i v Latinské Americe fenoménem a je součástí standardních středoevropských okruhů, mimopražské regiony jsou zatím málo známé. Pokud už jsou navštěvované, pak nejčastěji ve formě jednodenních výletů z hlavního města bez přenocování. Cílem projektu proto bylo vedle nastartování povědomí o možnosti cestovat do České republiky také rozšíření tras zájezdů o regionální turistické cíle Čech a Moravy, které mohou nabídnout i plnohodnotný několikadenní okruh.

Projekt se tak snaží představením nových destinací využít potenciál cestovního ruchu pro udržitelný rozvoj regionů. Cestovní ruch je totiž důležitou součástí podpory rozvoje krajů, vytváří nová pracovní místa a stimuluje i přidružené oblasti, jako je kulturní a společenský ruch. Do projektu se proto krome spoluorganizátora akce – agentury CzechTourism – zapojili i jednotlivé kraje ČR, místní destinační managementy i regionální poskytovatelé hotelových a restauračních služeb.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Mexiku (Mexiko).

• Teritorium: Amerika | Mexiko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme