Účelem cesty, která se uskutečnila v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), bylo představit Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci pro filipínskou klientelu v době postcovidové.
Novináři měli možnost navštívit kromě Prahy i některé z nejvýznamnějších turistických destinací v ČR, například Karlovy Vary či Český Krumlov, které se těšily značné oblibě u turistů z Asie. V posledních dvou letech počty asijských turistů ovšem značně poklesly kvůli pandemii covidu-19. A to také s ohledem na překážky v cestování, zejména při návratu do Asie, kde u některých zemí nadále přetrvává povinná karanténa po návratu či praktická nemožnost vycestovat za účelem turismu.
Nicméně Filipíny za současných podmínek umožňují vstup na své území bez nutnosti karantény očkovaným osobám s negativním PCR či antigenním testem podstoupeným před odletem, což dává předpoklad i pro obnovení incomingového cestovního ruchu do ČR.
Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Výběr zúčastněných novinářů, kteří píší pro nejvýznamnější tištěné deníky, křídové lifestylové magazíny a internetové portály, zaručuje, že informace o atraktivitě České republiky se dostanou mezi vyšší třídy filipínské společnosti. Tato klientela si v době pandemie zachovala životní standard a nyní se postupně vrací i k cestování.
Novináři ve svých mediálních výstupech zprostředkují, že Česko nabízí mnoho lákadel, například v podobě pražského jezulátka, které se na Filipínách těší nesmírné oblibě. Česká nabídka je ovšem mnohem širší a kromě tradičních kulturně-historických unikátů zahrnuje i zámecké ubytování, zážitkovou gastronomii či speciální procedury zaměřené na léčbu post-covidových stavů v českých lázeňských městech.
Pro české podnikatele z cestovního ruchu a souvisejících oblastí představují Filipíny perspektivní trh, jehož cílením by mohli alespoň částečně kompenzovat ztráty způsobené výpadkem turistů z jiných asijských teritorií.
Svou zálibu v nakupování luxusního zboží a prémiových značek pěstují Filipínci obzvláště rádi při cestování a proto není překvapením, že se filipínští turisté v průzkumech umísťují mezi národy, které při cestách utrácí nejvíc. Příležitosti tak existují kromě primárních poskytovatelů služeb cestovního ruchu i pro prodejce českého skla, šperků či outletového oblečení.