Česká sladká stopa v Koreji

České firmy v lednu názorně dokazovaly, že o České republice platí, že její návštěva to nejsou jenom památky a dobré pivo, ale taktéž „sladká tečka na konec“, tedy čokoláda.

I v Jižní Koreji platí, že pokud chcete uspět na trhu se sladkostmi, nesmí vám v nabídce chybět čokoláda. Pozvánku na veletrh „Salon du Chocolat Seoul 2020“, který se uskutečnil druhý lednový týden v Soulu, přijaly hned dvě české firmy Choklid s.r.o. a Pražská čokoláda, s.r.o.

V konkurenci 124 firem z 13 zemí čeští výrobci čokolády prezentovali své výrobky jak na stánku podporovaném EU-European Development Fund (Operational Programme Enterprise and Innovations for Competetitiveness), tak i na oficiálním stánku velvyslanectví ČR v Soulu.

Právě stánek velvyslanectví ČR v Soulu vystavující Pražskou čokoládu, s.r.o. byl v neustálém obležení žadatelů o ochutnávku: Prostě: „Když čokoláda, tak z Prahy!“, tedy z firmy Pražské čokolády, s.r.o. Tato firma během tří výstavních dnů jen na degustačních vzorcích rozdala přes třicet kilo své luxusní čokolády, která je známá kvalitou svých výroků i jejich exkluzivním balením.

Obojí je při prezentaci v Jižní Koreji velmi důležité, protože potenciální zákazníci si potrpí na vysokou kvalitu výrobků, které ale musí být nabízeny tak, aby přitáhly pozornost svým luxusním i originálním balením.

Prezentace českých firem je významná i proto, že se podařilo alespoň částečně odstranit překážky spojených s certifikací prezentovaných výrobků před vstupem na jihokorejský trh. V tomto směru se jedná i úspěch pro ZÚ Soul, protože jeho pracovníci se nemalou měrou podíleli na odstranění výše uvedených administrativních překážek i osobně pomáhali při prezentaci. 

Díky zájmům o jejich výrobky vedli čeští výrobci i jednání s potenciálními distributory na jihokorejském poloostrově.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Soulu (Korejská republika). Autor: Pavel Kalina, vedoucí obchodně-ekonomického úseku.

Pravidelné novinky e-mailem