Tuzemská vinařství mají v rámci marketingového programu, který je součástí společného nástroje financování ekonomické diplomacie ČR, poprvé velkou příležitost nabídnout svá vína kanadskému zákazníkovi a zároveň vytvořit povědomí o svých vinařstvích a samotném vinařském průmyslu v ČR.
Obsahem celoročního programu měly být vzdělávací, marketingové a propagační aktivity zaměřené na místní vinařské zákazníky, influencery či someliéry. Příchod koronavirové krize spolu se zavedenými restriktivními opatřeními bohužel většinu aktivit pozastavil. Přestože se situace okolo koronaviru stále definitivně nevyřešila a možnosti prezentace tuzemského vína jsou tak stále omezené, podařilo se vybraná vína, za velkého přispění Honorárního konzulátu ČR v Charlottetownu, konečně dostat do prodeje.
Tuzemská vína jsou vystavena v novém specializovaném obchodu, který byl otevřen 24. července v rekonstruované památkové budově v centru hlavního města provincie Charlottetown. Všechna vína jsou umístěna na prestižním místě uprostřed podniku v samostatném regálu.
Na dalších formách propagace tuzemských vín v provincii se již intenzivně pracuje. Ke konci srpna by měla být spuštěna reklama na webových stránkách a sociálních médiích specializovaného obchodu, připravuje se speciální vzdělávací seminář pro odbornou vinařskou veřejnost a v neposlední řadě se na období srpen–říjen chystá speciální promo akce. Některá vinařství se rovněž chystají na květnový mezinárodní vinařský festival PEI Festival of Wines.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Ottawě (Kanada). Autor: Jan Kubačka, ekonomický diplomat.