Firmy byly nominovány odborným garantem projektu, jímž je mezinárodní společnosti CRIF – Czech Credit Bureau. Zbývá už jen necelý měsíc, kdy se mohou podniky do soutěže přihlásit. Uzávěrka přihlášek je 23. září.
Informace o Ocenění českých lídrů včetně registrace
V předešlém ročníku vyhovělo kritériím soutěže 1307 společností, z nichž vzešlo téměř devět desítek finalistů. Více jak 62 procent z nich působilo na tuzemském trhu déle než dvacet let. Nadpoloviční většina z nich byla založena v první polovině 90. let a ve 43 procentech případů se jednalo o rodinné firmy.
Zvyšující se počet semifinalistů naznačuje, že se ryze českým firmám daří v současné době růst. A to je dobrá zpráva pro kraje, ve kterých působí. Tyto podniky drží a zlepšují ekonomickou kondici regionů – především vzhledem k faktu, že se jedná o významné zaměstnavatele.
„Celá soutěž i nominace se letos dostaly kvůli pandemii covid-19 do zcela nového kontextu. Firmy možná nemají takovou chuť „bojovat“ o vítězství v době, kdy hledají nové cesty, nové příležitosti a sledují nastalé změny. Stačilo totiž jen pár týdnů, aby bylo mnohaleté úsilí vážně narušeno. Velmi silně vnímám, že právě v této době je obzvlášť důležité, aby podnikatelé a podnikatelky mohli využít bezpečný prostor, ve kterém si mohou navzájem pomoci, podpořit se, diskutovat a sdílet své zkušenosti,“ říká zakladatelka OCL a Podnikatelské platformy Helas Helena Kohoutová.
Přesun do online prostředí
„Také proto jsme se, i přes omezení, která nám vládní opatření přinesla, nezastavili a dál jsme intenzivně pracovali na rozvoji a fungování všech našich projektů. Jen jsme se více než kdy dříve přesunuli do online prostředí. Díky online talk show a webinářům jsme tak myšlenku Budujeme hrdé Česko šířili i v době, kdy celá země čelila novým výzvám,“ doplňuje Kohoutová.
Účastí v projektu se firmy podle Kohoutové přidají k platformě tuzemských podniků, které jsou důvěryhodnými klienty i dodavateli. „Máme vzácnou možnost vytvořit si vlastní společné mikroklima, kde se dobré české firmy vzájemně podrží. Propojí se, najdou nové zdroje, nové kontakty, nové příležitosti, inspiraci a úlevu v pocitu, že nejsou samy,“ dodává zástupkyně Helas.
Téměř všechny společnosti (98 %), které splnily podmínky soutěže, dostaly zelený semafor, který vyjadřuje absenci negativních informací o společnosti v dostupných zdrojích. Podle Pavla Fingera z CRIF Czech Credit Bureau to znamená jediné: účastníci kladou důraz na férové a transparentní podnikání. Řádně a v souladu se zákonem předávají svoje účetní výkazy, což bohužel není v rámci podnikání v ČR běžným chováním. Účastníci soutěže jsou z celé republiky. Jen necelá čtvrtina z nich má sídlo v Praze.
Generálním partnerem 4. ročníku Ocenění českých lídrů je společnost Vodafone. „Uvědomujeme si, že firmy v Česku se po koronavirové době vrátí do změněných podmínek. Mají jedinečnou možnost zaměřit se na využívání digitálních technologií a tím výrazně zvýšit svou šanci na úspěch. Náš obdiv proto mají ti, kteří se rychle přizpůsobují a těmto výzvám čelí. Už počtvrté jsme hrdým generálním partnerem soutěže a jsme připraveni firmy podpořit v jejich podnikání a digitalizaci,“ říká obchodní ředitelka Vodafone pro internet věcí v Česku Viktoria Korabelniková.
Společnosti, které jsou stoprocentně v rukách českých majitelů, dosahují ročního obratu minimálně 200 milionů korun alespoň v jednom hodnoceném roce, zaměstnávají více jak 50 lidí a získali nominaci odborného garanta, se mohou do soutěže registrovat online do 23. září 2020.
Redakčně upravená tisková zpráva Helas
Portál BusinessInfo.cz je mediálním partnerem soutěže.