České firmy slavily úspěch na veletrhu privátních značek v SAE

Ve dnech od 7. do 9. listopadu 2021 se v dubajském Světovém obchodním centru konalo spojení veletrhů Gulfood Manufacturing, Private Label and Licensing, Yummex a Specialty Food.

Již sedmý ročník největšího veletrhu v regionu zaměřeného na výrobní technologie pro potravináře a základní ingredience pro výrobu potravin přidal do svého programu také menší specializované výstavy.

Jak se původně předpokládalo, spojení několika veletrhů včetně pořádání mezinárodní soutěže kaváren a nabídka master kurzů s místními šéfkuchaři přitáhlo nejen výbornou základnu vystavovatelů, ale také profesionální návštěvníky ze všech sousedních zemí.

V sekci Private Label and Licensing se na ploše 60 metrů čtverečních, díky projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) a Ministerstva zemědělství, představilo 6 českých firem. Jmenovitě šlo o firmy Simandl, Bonavita, Ekofrukt, Goldim, Sweet Delights a firmu Semix. V nedaleké hale Yummex, která tradičně představuje cukrovinky, se představila také známá česká firma Medovník.

O všechny zmíněné firmy byl mezi nákupčími a firmami obrovský zájem. Účastníci českého stánku se shodli, že tak zajímavý veletrh na počet možných kontaktů tady dlouho nebyl a předčil i zkušenosti z hlavního únorového Gulfoodu. A když bylo již druhý den veletrhu od několika firem zmíněno, že rozdaly poslední katalogy a vizitky, kterých měli přes 200, dokazovalo to vytížení našich vystavujících.

Kromě spousty obchodníků a majitelů řetězců projevila o české produkty zájem i taková jména jako například Carrefour, Lulu Hypermarket, Life Pharmacy, Kibsons, nebo Noon (firma zakoupena společností Amazon).

Sektor privátních značek v regionu Blízkého východu roste obrovským tempem. Na rozdíl od některých evropských zemí znamená privátní značka velkých řetězců pro zákazníky kvalitu a jistotu. Je tedy velmi běžnou praktikou, že místní obyvatelé upřednostňují právě privátní značky, u kterých pouze zkontrolují původ. Místní obliba produktů z Evropské unie tak otevírá producentům pro privátní značky příležitostí, jak se do regionu velmi úspěšně dostat.

Autor: Lukáš Zamrzla, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme