Uspořádání prvního ročníku veletrhu zaměřeného na virtuální realitu na tokijském výstavišti Big Sight je známkou rostoucí popularity a důležitosti těchto technologií, které nacházejí čím dál širší uplatnění. Ačkoliv se veletrh konal poprvé a za přísných hygienických podmínek, odhadovala se účast 46 000 návštěvníků, především zájemce z výrobního průmyslu, zábavního průmyslu a multimédií a marketingu, z nichž se celá řada z nich zastavila právě u českého stánku. Prezentované české VR/AR/MR technologie totiž ani v mezinárodní konkurenci více než 100 vystavovatelů nezapadly a dokázaly zaujmout.
V rámci českého stánku se celkově prezentovalo sedm firem: Cleverlance Enterprise Solutions, PRESENTIGO, TECRON, VIRTULOC, Virtual Lab, XLAB Realtime a VRgineers. Ty kvůli panujícím cestovním omezením do Japonska musely zvolit netradiční formu vzdálené účasti. Komunikaci na dálku a online konzultace s využitím připravených počítačů a tabletů na stánku i s tlumočením pak zprostředkovali zástupci Velvyslanectví ČR v Tokiu, CzechInvestu, společnosti Amadeus a organizátorů veletrhu.
Český stánek během tří dnů navštívilo odhadem 800 návštěvníků a o kontakt na vystavující firmy požádalo kolem sto zájemců, a to i z největších japonských společností jako PANASONIC, OLYMPUS, Honda Motor nebo FUJIMFILM. Jednalo se zároveň o jediný národní stánek na veletrhu.
Tato úspěšná prezentace firem i České republika byla finančně podpořena z fondu projektů ekonomické diplomacie (PROPED) a agenturami CzechInvest/CzechTrade. Česká účast navíc proběhla v rámci Roku české vědy, školství a inovací v Japonsku, který pro rok 2021 vyhlásilo Velvyslanectví ČR v Tokiu.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tokiu (Japonsko). Autor: Ondřej Svoboda, ekonomický diplomat.