České lázně, stejně jako české automobily, pivo a křišťál, jsou v Ázerbájdžánu velice oblíbené. Především v hlavním městě Baku zná Karlovy Vary každý a v Ázerbájdžánu historicky trvá poptávka po ozdravných a léčebných pobytech v Česku. Výhodou je navíc přímé spojení mezi Prahou a Baku.
Významný potenciál skýtají také další destinace Karlovarského kraje, které nabízejí léčebné pobyty se špičkovou zdravotní péčí a wellness pro všechny věkové kategorie turistů.
Pro posílení příjezdového turistického potenciálu a zvýšení povědomí o rozmanitosti možností pro aktivity v Karlovarském kraji mezi ázerbájdžánskými turisty se velvyslanectví ČR v Baku společně s agenturou CzechTourism za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR a Živého kraje – Destinační agentury pro Karlovarský kraj rozhodlo uspořádat cestu pro zástupce ázerbájdžánských cestovních kanceláří.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Zástupci odborné veřejnosti tak mohli osobně zažít, o jak rozmanitý region se jedná, což jim v budoucnu napomůže při promování a zviditelňování destinace mezi svými zákazníky. Ázerbájdžánští turisté navíc českým lázeňským destinacím mohou napomoci během restartu po pandemii. Byť byl v roce 2021 zapsán tzv. lázeňský trojúhelník (Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně) na seznam světového dědictví UNESCO, sektor se po pandemické krizi vzpamatovává pomaleji. Změnila se klientela, ubylo zahraničních turistů a zkrátila se doba jejich pobytu.
Přímé letecké spojení
Neodmyslitelný podíl na rozvoji turismu mezi Českem a Ázerbájdžánem má také přímé letecké spojení mezi hlavními městy. Linku mezi Baku a Prahou spustila ázerbájdžánská letecká společnost AZAL v roce 2022, a to dvakrát týdně. Zájem cestovatelů mezi těmito dvěma destinacemi začal převyšovat stávající kapacity, AZAL se tak pro letní sezónu 2024, březen až říjen, rozhodl navýšit týdenní počet letů na 3krát týdně (pondělí, pátek a sobota) s potenciálem pro další růst.
Posílení frekvence leteckého spojení zvýší počet přijíždějících a znásobí potenciál pro české podnikatele v oblasti hotelnictví, restauratérství, lázeňství, zdravotnictví i wellness. Kromě toho přímé spojení posiluje atraktivitu Ázerbájdžánu pro české exportéry a investory.