V on-line podobě se prezentovaly společnosti Bohemia Hops, Cheops, Raven Trading, Czech Brewmasters a Svaz pivovarů a sladoven. Představené české technologie a suroviny vzbudily mezi chilskými účastníky značný zájem a vyvolaly konkrétní poptávky po technologiích na pražení sladu, recyklaci skleněných lahvích či pivovarnických varnách.
Z jednání s vedením univerzity vzešel zájem chilské strany o vybudování školního minipivovaru vybaveného českou technologií, který by sloužil nejen k výuce vysokoškolských studentů, ale i ke specializovaným kurzům zaměřeným na odbornou veřejnost. Vicerektorku pí Marii Angelicu Hilderbrant Banse velmi zaujala také možnost využití školního pivovaru jako místa osvěty o pivní kultuře a kontaktu se širokou veřejností.
Region Valdivia je se svými čtyřmi univerzitami, 300 000 obyvateli a více než 80 pivovary považován za centrum chilského pivovarnictví. Pivovarnický sektor v zemi stále roste a spotřeba piva zažívá v posledních letech nebývalý boom.
České technologie triumfovaly na Světové výstavě Expo v Dubaji
Většina místních pivovarů doposud používá zejména levnou technologii čínské provenience s využitím vysokého podílu lidské práce. Sílící poptávka po větších objemech kvalitnějšího piva však otevírá příležitosti pro uplatnění sofistikovanějších českých technologií a kvalitních surovin.
Ministerstvo zemědělství ČR se proto ve spolupráci se zastupitelským úřadem v Santiagu snaží cíleně podporovat propagaci českých firem a české pivovarnické tradice v této, pro mnohé velmi vzdálené zemi na konci světa. Marketingový projekt, v rámci kterého se seminář uskutečnil, tak navázal na předchozí projekty na podporu ekonomické diplomacie realizované v tomto sektoru a byl zároveň pozvánkou pro chilské experty k účasti na incomingové misi plánované na podzim příštího roku do ČR.