České sklářské firmě pomáhá ve Francii model B2B

Česká sklářská firma Brokis působí na francouzském trhu již více než deset let. Má tu síť obchodních zástupců, je k vidění v showroomech a má vlastní instalaci i v centru Paříže.

K úspěchu sklářům přitom pomáhá právě péče o B2B model, špičkový zákaznický servis nebo krátké dodací lhůty. Brokis letos zavítal na jeden z nejdůležitějších mezinárodních veletrhů designu a bytové dekorace – Maison & Objet, kdy se do Paříže sjíždí odborníci a zájemci o design z celého světa.

Ilustrační fotografie

Na okraj této prestižní akce proběhla v budově Velvyslanectví ČR večerní recepce a moderované debaty s videoprojekcí, které se v reprezentativních prostorách ambasády zúčastnili hosté z řad francouzských i mezinárodních designérů, architektů, zástupců či majitelů firem v oblasti bytového designu, jakožto i zástupců prestižních institucí. Následně se konala prezentace firmy, jejích výrobků a plánů do příštích let formou diskuze mezi majitelem Brokisu, Janem Rabellem, a kreativní ředitelkou firmy, renomovanou českou designérkou Lucií Koldovou.

ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii

Jan Rabell (JR), který v rodinné firmě Brokis zastává také funkci výkonného ředitele, odpověděl zastupitelskému úřadu (ZÚ) na několik dotazů.

ZÚ: Kdy jste se rozhodli vstoupit na francouzský trh?

JR: Vedení firmy si od jejího založení v roce 2006 bylo vědomo, že pro rozvoj značky je velice důležitý důraz na export. V prvních momentech byl pro expanzi prioritou západoevropský trh, a proto byla také Francie jasnou volbou, kde by se měl prodej světel rozvíjet. Zásadní byla pro Brokis účast v ro ce 2013 na prestižním veletrhu designu Maison & Objet v Paříži. Byla to historicky první nezávislá prezentace značky na mezinárodní výstavě. V tomto roce tak došlo k výraznému posílení jména Brokis na francouzském trhu, a to mimo jiné také díky navázání spolupráce s designérkou Lucií Koldovou jako kreativní ředitelkou, která v té době v Paříži také pobývala.

Významným milníkem pro další rozvoj Brokisu bylo uvedení kolekce Muffins v pařížské Galerii Bensimon, která jako první tuto kolekci představila a ve Francii prodávala. Po ní následovaly prezentace a prodej kolekce Muffin v Galerii Lafayette a v Le bon Marché a následná úspěšná reklamní kampaň v pařížském metru a v ulicích francouzské metropole na limitovanou edici Muffins Tree.


ZÚ: Jak vnímáte francouzský trh dnes a jaký tu uplatňujete byznysmodel?

JR: Francii vnímáme jako silný trh s významným potenciálem. Momentální prodejní model je formou B2B – nepečuje tedy o koncové zákazníky, ale o síť obchodníků. Na francouzském trhu firmu obchodně zastupuje jedna agentura a celá síť oficiálních partnerů. V celé Francii máme více než 50 oficiálních dodavatelů, kteří dále distribuují naše světla. Brokis také spolupracuje s francouzskými PR agenturami a magazíny.

Ilustrační fotografie

ZÚ: Co považujete ve Francii za váš největší úspěch a kde jsou vaše instalace k vidění?

JR: Velkým úspěchem je spolupráce s firmou Silvera, která se zabývá prodejem luxusního nábytku a doplňků do domácnosti, včetně osvětlení. Naše kolekce jsou k vidění v showroomech jako například Et la lumière, Bazar d’électricité nebo Voltex. Z instalací můžeme uvést například Laz‘ Hôtel Spa Urbain v centru Paříže.


ZÚ: Co vám pomohlo, abyste se na místním velmi konkurenčním trhu a u náročných francouzských zákazníků prosadili?

JR: Pomohl nám obchodní model B2B – široká síť obchodních partnerů, vyškolených pro prodej našich světel, kteří zároveň rozumí požadavkům a zvyklostem svých klientů a mohou jim v lecčems vyjít vstříc a splnit jejich specifické požadavky.


ZÚ: V čem vidíte vaše výhody před konkurencí?

JR: Naše svítidla se vyznačují špičkovým designem a výborným řemeslným zpracováním. Tyto atributy, společně s velice kvalitním a inovativním technickým a udržitelným řešením, zaručují spokojenost našich zákazníků. Výhodou je také kvalitní zákaznický servis, který se opírá o širokou síť obchodních partnerů. Možnosti individualizace našich světelných kolekcí také přispívají k oblibě našich světel. Dalším aspektem, který naši firmu zvýhodňuje oproti konkurenci, je krátká dodací lhůta našich produktů. Podle typu kolekce se pohybuje od 6 do 8 týdnů. Zdejší klienti dokáží docenit jak kvalitu estetickou, tak i řemeslný odkaz. Proto Brokis úspěšně pokračuje v obchodním rozvoji na francouzském trhu, kde začal svoji dráhu již před více než deseti lety.


ZÚ: A jaké jsou vaše další plány?

JR: Momentálně Brokis vyváží svá světla do více než 120 zemí po celém světě. Co se týká evropského trhu, rozvíjíme naše aktivity v severských státech. Velice zajímavý je pro nás americký trh. Již delší dobu se zabýváme vývojem našich kolekcí, které pro tento trh splňují certifikaci. Dalším trhem, který je pro nás nyní přitažlivý a cítíme zde potenciál, je Indie.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Paříži (Francie). Autorka: Lada Billardová, ekonomická specialistka.

• Teritorium: Evropa | Francie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Sklo

Doporučujeme