Česko chce v USA lákat na kongresovou turistiku

Česko leží uprostřed Evropy, má vynikajícím spojením do celého světa a není tak překvapením, že je výborně hodnocené z pohledu nejen individuální, ale i kongresové turistiky.

V Severní Americe mohou být pro české firmy specializující se na tento typ turistiky zajímavou příležitostí MICE Road Show nebo veletrh IMEX v Las Vegas.

Ilustrační fotografie

Praha je podle indexu ICCA (International Congress and Conference Association) je pátou nejlepší destinací kongresové turistiky a podle světového cestovatelského serveru TripAdvisor je sedmou nejlepší turistickou destinací světa. V USA je navíc takzvaná incentivní turistika velmi oblíbená a běžně využívaná. Jde o moderní a nezastupitelnou formu motivace a odměňování zaměstnanců, obchodních partnerů nebo klientů. Investice do incentivní turistiky vedou k dosahování vyšších pracovních výkonů, ke zvýšení firemní loajality a ke stabilnímu růstu obchodního zisku společností.

ExportMag.cz: Startupy v USA? To není jen Silicon Valley

České firmy, zajímající se o incentivní turistiku, mají každý rok možnost účastnit se hojně navštěvovaných akcí, které v USA a Kanadě organizuje CzechTourism ve spolupráci s dalšími českými institucemi a partnery včetně českého Generálního konzulátu v Los Angeles. Letos na podzim stojí určitě za pozornost MICE Road Show, kterou organizuje Prague Convention Bureau, a která na přelomu září a října 2024 směřuje do New Yorku, Toronta a Los Angeles.

Další zajímavou akcí je největší veletrh kongresové a incentivní turistiky v Severní Americe IMEX v Las Vegas v první polovině října, kterého se mohou české firmy účastnit v rámci stánku CzechTourismu. Na začátku prosince 2024 organizuje CzechTourism a Generální konzulát ČR v Los Angeles týdenní incomingovou misi pro vybrané zástupce incentivní turistiky ze západu Spojených států do Česka.

Ročně míří do ČR přes 500 tisíc turistů z USA

Pro Česko a zejména pro firmy aktivní v incentivní turistice je tato část průmyslu extrémně zajímavá, neboť jejím prostřednictvím se do Prahy a regionů dostávají velké americké firmy, které na své akce zvou tisíce zaměstnanců a hostů. Hosté z Ameriky jsou přitom pro ČR velmi perspektivní. Ze vzdálenějších zemí cestují do Česka nejvíce právě turisté a návštěvníci z USA. Ročně jich navštíví Česko přes 500 tisíc, přičemž zde stráví v průměru 3,5 dne, tedy necelé dva miliony nocí. Nad jinými návštěvníky vynikají také vysokými výdaji.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Los Angeles (Spojené státy americké). Autor: Petr Kašička, ekonomický diplomat.

• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Služby

Doporučujeme