Česko se v Kolumbii prezentovalo jako atraktivní evropská destinace

V druhé polovině února proběhla v Kolumbii série prezentačních akcí s cílem zvýšit povědomí o České republice jako atraktivní turistické destinaci, kterou je dobré mít na paměti při plánování dovolené v Evropě.

Kolumbijští touroperátoři a cestovní kanceláře se mohli dozvědět více o krásách naší vlasti na národním stánku na veletrhu cestovního ruchu Vitrina Anato 2024 v Bogotě, ale také na doprovodných seminářích a setkáních.

Ilustrační fotografie

Díky spolupráci Velvyslanectví ČR v Bogotě, zahraniční kanceláře CzechTourism Latinská Amerika a tří českých spoluvystavovatelů se podařilo kolumbijským účastníkům představit i konkrétní nabídku programů a služeb českých cestovních kanceláří a hotelů.

Kolumbie je z pohledu příjezdu zahraničních turistů do České republiky stále významnějším trhem. V uplynulých dvou letech výrazně rostl především segment prázdninové turistiky do tradičních evropských destinací. Očekává se, že tento trend bude pokračovat také v roce 2024, a to včetně zájmu o cestování do zemí střední Evropy.

ExportMag.cz: Kostarika vstoupila mezi nejvyspělejší země. Nesrazil ji ani obří útok ruských hackerů

I české hotely a incomingové cestovní kanceláře se čím dál více zaměřují na navázání kontaktů s touroperátory a cestovními kancelářemi v netradičních zemích, jako je Kolumbie. Je proto zásadní posílit povědomí o turistických destinacích vhodných pro tento segment v České republice mezi potenciálními kolumbijskými obchodními partnery a propojit jejich poptávku s nabídkou českých DMC (Destination Management Company), hotelů a regionů.

Koncem února se proto Česko zapojilo do různých aktivit spojených s účastí na největším a nejvýznamnějším veletrhu cestovního ruchu v Kolumbii – Vitrina Anato. Před samotným veletrhem se Česko představilo na sérii workshopů zorganizovaných sekcí touroperátorů Asociace kolumbijských cestovních kanceláří, které proběhly ve dnech 22. až 24. února hned ve třech městech (Medellín, Cali a Barranquilla). Na každém semináři měli čeští zástupci přes 20 schůzek s potenciálními místními partnery a zákazníky. Česká republika se prezentovala také na setkání prodejců zájezdů ExpoAviatur, největší cestovní kanceláře v zemi.

Ilustrační fotografie

Akce se konala v Bogotě a zahrnovala jak prezentace pro místní cestovní kanceláře, tak individuální schůzky a outlet zájezdů. Jednalo se také o výbornou příležitost ke konzultacím a domlouvání společných aktivit s touroperátory a leteckými společnostmi.

Veletrh Vitrina Anato pořádaný ve dnech 28. února až 1. března na výstavišti Corferias v Bogotě letos navštívilo celkem 50 tisíc návštěvníků. Český stánek lákal na krásy Prahy i vybraných regionů a nabídku českých DMC a hotelů. Česko se veletrhu účastní pravidelně. Letos představitele velvyslanectví a CzechTourismu doprovodili také zástupci Eastern Europe Tours, La Bohéme a Fashion Arena Prague Outlet.

Na stánku proběhlo na 70 bilaterálních schůzek se zájemci z řad touroperátorů, cestovních kanceláří, leteckých společností, médií a influencerů z Kolumbie, Peru, Argentiny, Mexika, Dominikánské republiky, Chile a dalších zemí. Propagaci podpořil také e-mailing na kontakty databáze cestovních kanceláří, článek v odborném časopisu Report a inzerce zaměřená na cestovní kanceláře prodávající zájezdy do Evropy. Uvedené aktivity a navázané kontakty umožnily podpořit zájem o cestování do Česka v segmentu prázdninové a zážitkové turistiky, který by se měl promítnout do počtu prodaných zájezdů v letošní letní sezóně.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bogotě (Kolumbie).

• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme