Na japonském trhu zároveň panuje velká konkurence mezi dovozci z různých zemí – v oblasti chmele se jedná zejména o Spojené státy americké a Německo. Z tohoto důvodu je třeba neustále posilovat povědomí o kvalitě a jedinečnosti chmele pěstovaného na našem území.
V rámci tohoto snažení se Ministerstvo zemědělství ČR podílelo na organizaci semináře v rámci marketingové akce na propagaci českého chmele a pivovarnictví. Akce se uskutečnila ve městě Fukuoka, na japonském ostrově Kjúšú. Cílem bylo seznámit místní pivovarníky a sládky s tradicí pěstování chmele v České republice a českým způsobem vaření piva. Představen byl jak v Japonsku oceňovaný Žatecký poloraný červeňák, tak další varianty. Na místě se akce zúčastnilo 47 osob, dalších 22 zástupců pivovarů se připojilo online.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
V první části semináře zazněly prezentace o České republice a českém zemědělství, dále na téma používání českého chmele japonskými pivovary a o produkci chmele a jednotlivých chmelových odrůdách. Teoretickou část akce zakončila prezentace sládka z pivovaru Godspeed o českém ležáku a recepturách založených na českém chmelu.
V druhé části semináře proběhla degustace pivních vzorků. Poté byla otevřena volná diskuze, která pokračovala i dlouho po oficiálním ukončení akce. Účastníci měli rovněž možnost přivonět si k pro tuto akci speciálně dovezeným chmelovým šišticím. Pro některé z hostů to bylo vůbec poprvé v životě, co se dotkli nezpracovaného chmele, protože tato surovina se do Japonska dováží v podobě slisovaných granulí.